AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.560

Uppstart av 325 Turbo igår =)

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Då var det jobbiga över, nu bara finjusteringarna kvar... I förrgår sa en polare sa att vi fick köra på Gelleråsen på söndag 17/7 om vi ville. Då var ingenting monterat och allt svetsjobb på tryckrör och downpipe var inte påbörjat. Har mekat i två dagar och sen en uppstart utan problem =).. Vad det ser ut som nu så kan jag köra turbokonverterat istället för original på söndag jippie... Länk

/Daniel
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Härligt...

_______
/Chrille
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
OBS!! Detta är stressmek... Allt ska göras om efter banträffen.. Konfigurationen som den är nu..

940 Turbo med inb wastegate och dumpventil, egensvetsat grenrör (fult), Corrado G60 IC, M3 320cc spridare, Malpassi 1:4 BTR, 2,5" downpipe original avgas, 2" tryckrör + en original LMM... Ska ladda 0,3 BAR för att slippa ras innan allt är igenomgått...

/Daniel
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
hehe kanske ska åka upp och titta lite på söndag då.

hade ni tid hela dagen eller?
svintoleffe
danragn

Väldigt snyggt byggt igen av dig.

Hoppas allt går bra för dig.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
Jag får jämt fråga hur mycket en sån där 940 turbo tål för effekt? Och vad heter.
ihlberg...

kan vara två olika agg.. antingen td04 med 13:s avgashus, stoppar nog inte för så mkt över 220hk skulle jag tro, sen bilr det nog bara värmematning :-)))

men mest troligt är det nog ett garret tb2543, det stoppar längre, iaf 250 hk, troligtvis lite till också...

hoppas det hjälpte.. mvh nezen
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har läst mig till att du kan ladda 0,95 bar med denna turbon i en 940... Vet inte hur mycket det går i en 2,5l BMW motor men 0,6-0,7 borde funka. Tyvärr så var turbon paj så han tryckte ut oljan genom lagren.. Så jag fick plocka bort och återställa till original igår... Så nu blir det original på gellergåsen. Kanske lika bra det när det var så kort varsel för att ställa in bränslet (MAP). Håll utkik efter en silverfärgad 325 med zender paket om ni åker dit och kikar, ska köra så det ryker.. Han verkar vara lite vessad ändå.

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Vi kör 9-18 =)

/Daniel
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
okej. synd på snurran.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fanns ingen likadan turbo i garaget så jag hade fått byggt om trryckrören och downpipen och skulle inte hinna det...

/Daniel
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Kanon kul med bankörning... Kommer väl lite bilder på lazzats hemsida inom kort...

/Daniel
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
hann inte upp tyvärr, satte upp byggställning hela dan.. :o(
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Så kan det vara.. Kan bara erkänna att man fick mersmak och tänker satsa på detta framför raktframåkning =) .. Mina turboprylar är nu till salu. Kom fram till att oljereturen var så mycket underdimensionerad att oljan inte han tryckas ur turbon utan tog den andra vägen ut genom avgashuset istället... Ska satsa på bromsar och lite sugtrim istället..

/Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.