|
|
|
|---|---|
|
jag har för lite bas i min bil=( har t.o.m 2 baslådor i skuffen nu, men ändå inget dunk. baksätet tar verkligen bort allt!! nån som har nåt bra tips på hur man kan fixa detta? har även bytt ut de högtalare (5.25") som sitter i hatthyllan från infinity kappa till jensen, men de låter skit=) tacksam för hjälp mvh Daniel lance | |
| Vad har du för basar och vad har du för slutsteg? Jag kan förstå att Jensen högtalarna låter sämre än Infinity då dom är ett billigare märke.Du har väl öppnat upp skidluckan så basen kommer in i kupén? | |
Robsarve |
1. Ta bort plåten till skidluckan. 2. Skaffa två rejäla tior eller tolvor, lämpade för sluten låda. 3. Och ett lämpligt steg till dem (ca 1kW) 4. Lägg på 4-6 mm asfaltsmatta på ryggplåten. 5. Bygg en korrekt låda till dem där basarna är monterade i v-form mot varandra och skidluckehålet. Se till att det är tätt runt i kring. Nu har du så mycket bas att du knappt kan sitta i bilen. tycker Erik |
|
handen på hjärtat har tanken om skidluckan aldrig slagit mig. har kollat åt det hållet, men tänkt att det inte fanns en sån lucka=) 4-kanals JBL loud-steg, mds 10"baslåda och en 12" "noname" baslåda. tror 12"-an heter texas eller nåt;-) Robsarve: mkt bra förslag!! 1000 tack för det! |
|
| förresten, är skidlucka standard i alla E39? har kollat en snabbis inifrån bilen men ser inget sätt att få bort luckan på? | |
| Om du inte har öppning så får du göra det själv. Det brukar vara förberett för skidlucka så över "hålet" sitter nog en plåt som bara e svetsad på ett par punkter sen får du såga upp motsvarande hål i skivan med bagagerumsmattan på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.