AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.113

Fler som går i väntans tider?

Berra
Fan vad segt det är att vänta på bilen! Skulle haft den sista veckan i juni men nu får man den vecka 32 och då är ju nästan sommaren över! Man kan ju bli tokig för mindre...

Kommer gå på nålar tills dess. Är det fler som väntar och väntar?!?

//Berra
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Jag väntar på ett prisras på E46 så jag har råd med en 330 -02 ! :) ..det har redan börjat.

Vad har du beställt för pärla?
Berra
En vit 330 E90 med lite lullull. Såg att du var intresserad av 330. Duger det inte med en 325Ci 01:a imolaröd med M-paket? ;)
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
åh, sälj din E90 åt mig om 3 år, ok? :P
...ja, det är helt klart intressant!
Har du en annons ute nånstans?
Berra
Annons kommer om några veckor. Kan ju inte sälja bilen innan jag får den nya? ;)

Det är en leasingbil så jag räknar med skambud från BMW-åf. Därför kommer vi nog sälja den själva. Gjorde så med en Volvo S60 T5 för någon månad sen. Vi var erbjudna 129' för en Volvo med allt, t ex bensinvärmare, gps, läder mm. Och bilen var endast 3 år gammal. Vi fick 179' när vi sålde den.

Så bäst är nog att sälja BMW:n själva så att både köpare och säljare blir nöjda för återförsäljaren vill nog inte ha in den ändå.
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag beställde min 325 i mitten av februari med prel leverans i slutet av maj. Då blev det problem med dragkrokarna så den blev kraftigt försenad. Sedan när det blev löst kunde de inte producera bilar med aluminium interiörslist så den blev försenad 2 veckor till.

Jag pratade med Borgs igår och då hade de fått in en hel hög med bilar under natten och det var så många så de hade inte hunnit gå igenom alla för att se om min var med. Om den inte var med i detta lasset kommer den i början av nästa vecka.

Jag har nu väntat i ganska precis 5 månader och det börjar bli riktigt jobbigt nu. Särskilt då jag för nästan 2 månader sedan sålde min 320-02 och sedan dess kör med hyrbil.

/Fredrik Swärd
Nife

Prisras.....? Bara att slå till då alltså.....
Du vet väl att Bmw ägare allmänt och e36/e46 ägare i synnerhet
tycker att just deras bil är guld värd.......= )

Berra

Du har bra smak när det gäller bilar. Både imolaröd E-46
coupé och alpinvit E-90 är mycket snyggt.
Skulle själv valt alpinvit om jag skulle köpa en E-90.
Väntar nog tills nya 330d Touring med 231/hk och 500nm
kommer ut på beg marknaden....mums!
Berra
Sward

Har precis som du väntat ett tag. Beställde min den 18/2 med lovad leverans innan semestern (sen leverans pga drag). Men nu förhoppningsvis kommer den vecka 32. Puh!

Wadstedt79

Hade nog valt imolaröd på E90 om detta funnits då jag trivs med denna färg. Är många som kommit fram och kommenterat bilen. Bilen är lite udda då det inte finns så många i denna färg på vägarna.
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Då verkar jag ha mer tur än du. Beställde den 15/2 och bilen är i sverige sedan dryga veckan tillbaka, dock ska plåtar skruvas på i Halmstad samt att den ska få plats på biltransport. Vad de gjorde med min bil är att de lade in den i systemet utan drag och när draget gick att beställa lade de till det. Det gjorde dock att bilen åkte jojo i kalendern. Ett tag låg den med produktion i slutet av Augusti med leverans månadsskiftet sep/okt.

Jag väntar på samtalet nu så jag får knappt något gjort på jobbet.

/Fredrik Swärd
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
vad får ni för kompensation när ni får vänta på bilarna.
jag menar 5 månader så eftertraktade är de väl inte.
har ni otur får ni 05:or samtidigt som 06.orna släpps.

mvh
Sw
215
Sward
X5 M50D (F15) 2014
116D (F20) 2013
Jag fick det eftertraktade samtalet igår så 17:30 var jag på Borgs Bil och hämtade pärlan.

Vilken bil! Jag är helt klart nöjd. Nu när jag har den känns de 5 månaderna som jag väntade värda väntan.

/Fredrik Swärd
Tur att man köpte bilen av M-Bilar, en av få åf som förbeställde bilar. jag hade aldrig stått ut med att vänta 5 månader...
3 veckor väntade jag, rätt lagom...

No More Limits!
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Jag har beställt en E90 Touring 325 Automat Svart metallic första veckan i Juli med leverans V42,
Är jag en idiot som köper en bil utan att veta hur den ser ut.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
christer

tycker du är helt rätt ute, touringen ser ju helrätt ut, tror den kommer bli eftertraktad. till skillnad mot sedanen som ser alltför
beige ut i mina ögon men jag kan kan ju ha fel .

mvh
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Berra

Är det privat eller företags leasing?
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Helt privat som bruksbil.Har även en SLK -01 för lite roliga turer tillsammans med frugan fina dagar.
Berra
Företagsleasing
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.