AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Problem med C-lås E36 + ruta som stanna 3 cm fel!

xt
38
xtreme
Dodge Viper 95
Audi RS4 07
Volvo V70R 98
Volvo 965 Ambulans 94
Har just köpt en M3 Cab -96 och nu börjar småfelen visa sig. För det första sitter det ett Cobra larm eftermonterat, det verkar fungera som det ska. Problemet är att när man låser eller låser upp bilen med larmnyckeln orkar inte förardörren låsas upp. I bland fungerar det men oftast får man trycka ner knappen själv. (eller låsa upp med nyckel) När jag testar låsa / låsa upp men nyckel märker man att något går trögt inne i dörren. Men det känns inte jämn-trögt utan det känns mer som att någon försökt göra inbroot någon gång. Någon som känner igen detta? Kan man själv smörja/spänna/justera något kanske?

Fel 2 är att när man fäller upp cabben hissar alla rutorna upp men precis när allt känns klart hissar höger ruta ner sig ca 3cm! Händer i bland och känns lite störigt! Någon?

xt
38
xtreme
Dodge Viper 95
Audi RS4 07
Volvo V70R 98
Volvo 965 Ambulans 94
Är jag ensam med dessa fel?
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Tjena.
På Fel1 kan det vara låsmotorn som börjar ge upp eller något stag som har kommit i kläm efter ett inbrottsförsök.
På Fel2 är det nog så att klämskyddet går in för att rutan är feljusterad.
Du kan köra upp den manuellt genom att trycka flera korta gånger på knappen eller hur? Men när du låter automatiken köra upp rutan går den ner igen?
Isåfall behövs en liten justering av rutan.
Plocka ner dörrsidan och justera kontrastaget till fönsterhissmekanismen lite åt något håll. Provhissa och se hur rutan går med stängd dörr. Montera sen ihop igen. Klart.
xt
38
xtreme
Dodge Viper 95
Audi RS4 07
Volvo V70R 98
Volvo 965 Ambulans 94
Tack, super-schyst!

Det finns inte någon bra beskrivning på forumet hur man tar av dörrsidorna? (Jag har lärt mig att det brukar gå "så där" när man plockar av dörrsidor första gången utan att veta hur man gör...) Det verkar ju som att båda mina dörrsidor måste av!

parolof
Länk
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Okej, få se om jag kommer ihåg detta...
Ta bort plastrektangeln runt dörrhandtaget först.
Ta sen bort de två små "plastlocken" precis under själva handtaget som du drar i dörren med, därunder sitter skruvar som ska ut (torx 25 tror jag).
Sen är det bara att använda en plastkil eller liknande och bräcka av panelen.
Börja nerevid i någon hörna, när du väl fått ut panelen från ett clips är det bara att sticka in fingrarna och treva dej runt resten av panelen.
När panelen sen är loss kopplar du loss kablarna till högtalarna. Sen är du home free. Bara att börja utforska var felet ligger. Lycka till.
Visa användare
84
325CSi
745i -02
Hehe.. parolof hade en bra länk där ja..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.