AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.251

Råd inför 540 Touring köp.

Ca
9
Calleman
Z3 M Coupé -99
Hej alla!

Vi har sorg hemma då vår 735:a -87 har dött.
(Vipparmar ska visst inte gå av har jag fått lära mig...)

Försöker trösta oss genom att gå vidare, hamnade sålunda i Jönköping och provkörde en 540 från -03 med M-sportpaket och 7700 mil på mätaren. Länk

Blev ju förtjust, men efter att ha kollat lite här blev jag lite tveksam till säljarens rykte, dock är de trådarna antingen raderade eller ganska gamla.
Någon som handlat med N.P. Bil i Jkp på senare tid? Erfarenheter därifrån?

Bilen verkad iofs OK, men modellen är som bekant förförisk, ska försöka få den till ett M-testcenter för objektiv granskning. Kunde dock själva - trots rosa skimmer - notera att AC:n inte blåste kallt. Anmärkningsvärt på en så ny bil med läckage?

Taxam för råd och moraliskt stöd,

Calle
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Denna bil har varit till på tapeten tidigare den har "fel" grill i fronten av någon anledning, det finns mest ris om NP bil, någon enstaka positiv kommentar vad jag kommer ihåg men bilen är snygg helt klart, men kolla garantirep mm i tyskland, kostar en peng att få fram hos BMW ,men väl värt detta.
Länk

///MVH Hasso
Länk
Ca
9
Calleman
Z3 M Coupé -99
Tack för svar!

Intressant tråd, hade missat den.
Fortfarande snygg bil, smälld eller inte, men omlackad huv + ny grill + gummimassa bakom strålkastare + AC-problem blir när man räknar ihop det fundersamt. Kanske mer än en hare :)

Calle
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Oj, passar också på att tacka Hasso. Har också sneglat på denna eftersom vi skall uppdatera vagnparken. Men eftersom jag är stoloman så har dragit mig för att åka och titta. I övrigt så är den precis hur snygg som helst.
cane
Alltid lär man sig nåt nytt, hade ingen aning om de silvriga spjällen.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Denna 540 var jag och provade hos Schultberg bil i Jönköping. Mycket talade då för att den var krockad. Det jag fick ut av försäljaren var att motorhuven var omlackad, men hela fronten saknade stenskott så det kändes som om mer var omlackat.
Vet inte om ni hört om 530:n Schultzberg har. Efter en koll på garantireperationerna i tyskland framkom det att bilen rullat 19.000mil+ i oktober 2003. Mätare visade ca. 12.000 när den först försökte säljas. Nu är mätaren på 17200mil vilket heller inte stämmer. Tycker det verkar som att Schultzberg inte har rent mjöl i påsen.
Tydligen ska denna 540 stå hos NP bilar pga att Schultzverg har semester.
No
12
Nojje2000
525 i touring -96
hallå calleman.
en polare till mej köpte en 540 som var fin men med lite fix, det kostare cirkus 50 papp att fixa, ger dej rådet att kolla på en annan bil.
det kan kosta att bli blind!

nojje
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.