|
|
|
|---|---|
|
Hej min airbaglampa lyser, har ju haft isär en del grejer under vinter som dörrar, stolar, bälten. mm. Men allt är tillbaka och samtliga kontakter sitter rätt. Någon som vet vad som kan vara fel, eller om det är så att det måste "nollställas" när det varit isär, att bilen inte fattar att nu är allt på plats igen. Mvh D:son | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Så fort det blir minsta glapp nån sekund eller att man haft tändningen på med något i airbagsystemet isärtaget, så tänds lampan och måste släckas med avsett verktyg eller diagnosutrustning. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack så mycket Hasso. Förstod nästan att det var nått sådant. När jag inte kunde hittat nått annat vajsigt. Får bege mig till BMW då. Mvh D:son |
|
| annars är det rätt ofta förekommande fel på z3. Bältessträkaren brukar bli paj. dessutom är kvaliten på sittdynesensor av minst sagt amerikanskt kvalitet... det resoutlerar att nästan alla Z3 har återkommande problem med airbag lampan utan at det är någon egentlig problem på systemet... | |
|
jag skulle vilja säga att vi byter ut ordet Z3 mot BMW i ovanstående tråd ; ) kanske en aning överdrivet men nästan iallafall. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.