AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
451

VGA till NTSC konverter...

Hej!

Jag tittar på IBUS pyssel, alltså stoppa in en dator i bilen.. verkar mycket skoj, egentligen bara för att testa så behövs inte så mycket, en dator, IBUS interface och sedan måste datorn kunna leverera en TV bild. Jag vet av egen erfarenhet att det kan vara stora problem med att få ut en vettig tv-signal (har provat många gånger att få tv-bild med olika datorer på tv'n hemma)

Nåväl, jag har just nu en gammal laptop som jag skulle vilja använda, dock inget tv-out... det brukar finnas SVGA konverters, nu dock till NTSC och inte PAL.. någon som vet var man kan köpa någon vettig till bra pris? (Mest ute efter något billigt så man kan testa och se innan man gör en riktigt installation)

Mvh
Marcus
Robsarve
De jag vet är inte gratis. Den är ger dock pal ut:

Länk
Ungefär samma prisklass som Clas Ohlson (699), hittade dock en för 399:- på Netonnet! Fortfarande lite overkill för just det jag ville testa.. ville inte plöja ned onödiga pengar på lite lek :)
Fick du tag i en konverter Marcus? Vad jag använde annars var ett Mini-ITX kort med TV-out inbyggt på moderkortet. Där kan man i BIOS ställa om man vil ha ut NTSC elller PAL.
Ett sådant kort kostar under 1000 spänn inkl moms på komplett.se, inkl 800MHz processor som räcker för det mesta utom videodecoding.
Den digitala ljudutgången på det kortet kunde inte generera 44.1kHz till DSP förstärkaren, så jag köpte till ett M-audio Audiophile PCI kort. Det var huvudsakligen detta jag labbade med (och fick att funka fint med M-Audiokortet, även i Linux vilket var mitt fokus), så det är därför jag är lite osäker på om jag verkligen testade RV ingången eftersom det var ljudet jag fokuserade på.

Mvh. /Kjell
Ang. konverter: Jag har inte kommit så långt i mitt testande ännu så att jag har investerat pengar än... Först måste jag få bild till monitorn, sedan blir det nog att införskaffa grejjor för att montera i bilen (antingen då en ny burk med ITX grejjor eller min gamla laptop, helst det sista, jag kan nog stå ut med att starta upp burken manuellt faktiskt)

/M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.