|
|
|
|---|---|
|
Hej! Måste utöka fordonsparken med en kombi i syfte att ha som transportbil av byggmaterial mm. Lurar på en 520/525 runt 92/93 eller liknande. Det verkar som man kan få tag i en sådan för 20-25.000 om man inte är alltför noga med skick... Har tänkt att bara köra den trafikförsäkrad. Behöver lite åsikter... Kommer det att bli ett dyrt äventyr med många driftstopp eller är det rimligt att tro att den kommer rulla på hyggligt? Carl | |
|
E34 med 24v- motor är en mycket driftsäker bil. Köp en bil som är frisk i chassie och motor så rullar den säkert många mil utan några större kostnader. Se upp för läckande nivåreglering och dylikt. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
rolig brukskombi: 525 billig brukskombi: VW Passat -96 Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Köpte vår touring för ett på år sen,en 525 -92 med 17000 mil på mätaren och kan bara säga att vi mycket nöjda med den. Sen är det x-tra kul att det bara är BMW på uppfarten. |
|
|
Tack för bra tips. Har haft en 325 -93 innan som jag var mycket nöjd med och det är vad jag förstår samma motor som i 5-serien. Jag brukar alltid köra M-test på mina bilar då jag inte är helt high på att leta fel. Känns dock lite dumt att göra det på en bil som dels inte kostar så mycket (i förhållande till M-testet) och dels med all säkerhet kommer ha många fel som jag inte kommer kunna bedöma hur allvarliga de är... Några kreativa tips på hur jag ser till att det inte är ett riktigt ras jaf råkar ut för? Carl |
|
| Vill du ha billigare soppaförbrukning så är faktiskt 518 ett bra tips. Inte så tråkig som folk tror. Den var pålitlig, knappt nåt strul alls. Enda jag behövde byta på ett år var fläktkopplingen. Förbrukningen låg väl mellan 0,8-0,9 tror jag. | |
|
Men satsa i så fall på en 518 med "nya" motorn med kamkedja, kom -94/-95? Mvh |
|
|
Jo en 518i -95 är ett bra val, men en vettig sådan i touringformat hittar man inte för 25 000:- Carl 123, Har du inte någon kunnig kompis att ta med när du ska kika på bilen? Någon stammisverkstad som kan ta en snabbtitt på bilen till en billig peng? Håller med om att M-test känns som lite för dyrt på en bil som ska kosta runt 25 000:- Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.