|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att byta däck på min Z4, och nu funderar jag över om jag måste köpa run flat beroende på att jag inte har något reservhjul eller om det är OK att köpa vanliga och komplettera med "reservhjul på burk". I 255-bredd är varje RFT 700 kr dyrare än de vanliga, för 225:orna är det ca 500 kr dyrare. Är vanliga däck bättre prestandamässigt än RFT? | |
|
Jag har vanliga gatdäck, och r-däck med "reservhjul på burk" liggande i batterilådan. Vad du lämpligtvis gör är beroende på hur du kör. Gäller det vax, och puts med den dagliga glidarrundan runt Sibylla så kan du lika bra fortsätta med RFT. Gäller det långa glidarrundor på normala svenska, och utländska motorvägar så behåll gärna RFT med avseende på säkerhet. Gäller det inspirerad körning, och bankörning så byt ut dina RFT mot vanliga bra gatdäck alt. r-däck. |
|
|
AMS testade runflat mot vanliga däck för några nummer sen, kolla om du kan få tag på den tidningen. Har inte läst testet minns bara att dom tyckte att runflat hade klart bättre sidogrepp. Keep your distance! |
|
|
Tack för tipsen, skall försöka få tag på tidningen. Jag var ute och körde igår (precis som alla andra kvällar de senaste veckorna) - Fantastiskt att köra nedcabbat på en nyalsfalterad krokig väg när det är mer än 20 grader varmt sent på kvällen!!! |
|
|
Dr M, Z4:n är fantastisk alla dagar och klockslag :) |
|
|
Brukar säga så här : - När fick du punka senast ? och hur många punkteringar har du haft genom ditt liv ? Kör på "vanliga" däck , billgare och bättre ! MVH TONY |
|
|
Ska tilläga att jag själv kör på vanliga däck , MEN med en reservdäck på burk i bagageutrymmet ;-) (man vet alldrig) MVH TONY |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.