AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
793

hur fungerar komfortlåsningen?

Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
Hej!

Har lite funderingar över komfortlåsningen som fanns som extra option på m3 till -96 då de blev standard.
Har en m3 -95 och när man vrider nyckeln till cirka kl.2.30 så stänger bilen båda passagerar och förarsidans fönster, men hur är det med takluckan?? Ska inte den också ingå?

Sen till fjärrkontrollen, för de första finns ingen LED på min kontroll som det står om i instruktionsboken. Har tre knappar, en stor med BMW loggan som låser, sen två små knappar, en för upplåsning samt en för belysningen i bilen. Enligt boken ska man kunna hålla in knapp ett eller två i ca 3 sek så ska fönster och taklucka stängas. har jag inte denna funktion om jag har komfortstängning när jag vrider nyckeln i låset på dörren?

Tacksam för svar!
MVH Mattias
takluckan stängs på E34 från 89 med ett extra vrid på nyckeln så det borde din oxå göra tycker man.

sen angående fjärren har jag ingen aning, har en E38 -97 där man genom att hålla inne öppning eller stängning ett par sekunder får upp eller ner fönsterna, underbart nu på sommaren att öppna upp en stund innan man stiger in i ugnen..

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411
www.bimmer.se Länk
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
upp upp! jag är väl inte ensam om att köra M3 3.0?!?!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.