|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har precis köpt mig en 523i 96:a (E39). En av de första saker jag ska göra är att ta bort några fula vita stripes på sidorna och få bilen uppolerad av en bra firma. Vad bör jag göra mer med bilen? Samtliga service:ar är gjorda på bilen som gått snart 19.000 mil. Hur ofta byter ni olja mm? Jag kör mellan 200-400 mil per månad... mmm Ska hämta bilen om liten drygt en timme, det pirrar i min mage... Bilen är nybesiktigad (Torsdags) och hade inga anmärkningar. Tacksam för svar. /Ovan BMW-ägare (detta är min första) som gärna vill sköta sin bil... | |
|
Det första du bör göra är väl att kasta ut den dammiga bandspelaren du har under luckan, och sätta in en business-cd. (om det inte redan finns såklart) :-) |
|
|
Hehe... Visserligen har bandaren blivit utslängd (den ligger i en Alfa-Romeo-kasse (?) i bakluckan...) I sitter en helt vanlig CD-spelare i nån slags form... (Ej business) Jag brydde mig inte speciellt om detta eftersom planen är att bygga en liten liten fin pc i bilen i framtiden... Men bra tips, som dock redan är gjort av ägaren före mig... Tack för det... Fler tips? |
|
|
Hej och grattis till köpet! Kika upp så att det inte är glapp i framvagnen på den. Ex.vis p-ändar eller så, då detta sliter däck i onödan.. Min bil var också nybesiktigad, men det är ingen garanti för att det inte är glappt.. =) Elias |
|
|
Servicen går enl. typen : olja-insp. I -olja-insp. II-olja-insp.I osv osv, bilen har service indikator ( dom gröna pluttarna) som berätta när det är dags , den styrs av mängden använt bränsle så gasa hårt och det blir tätare eller kör snålt och dra ut på det... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Välkommen i gänget! Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hur kollar jag att framvagnen inte är glapp? Har varit ute o provkört lite här i Skövde nu ... Kul o skönt att äntligen köra bmw... Tack för välkomnandet. Har haft mycket nytta av sajten vid köpet av bilen. Tack återigen Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.