|
|
|
|---|---|
|
Provkörde för första gången en 540 igår en helt fantastisk bil som öka ha begäret med 100%, synd att man ska va så jävla ung så man inte kan äga någon. Bilen i fråga var en Touring från 95 med 6 vxl manuel låda, sportstolar m-ratt o m-chassi. Den gick som ett skott bortsett från att syncringen på fjärde vxl var kass så man fick växla till 5:an direkt. om man bara kunde vara lite äldre så man hade lite bonus på fösäkringen och att bensinpriset kunde gå ner, så kanske man kunde åga en sån fin bil. En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk | |
|
Aj då, du ska INTE prova en 540 om du inte står i begrepp att köpa en. Man blir ju tvungen att shoppa sig en efter provturen. ;-) |
|
| V8:an ger ha-begär, jag vet! Men svårsålt är det. Jag och frugan (!) är så förtjusta att vi tänker uppgradera till nyare 540, typ 01- men då gäller det att bli av med det gamla aset. Lättare sagt än gjort. Men det är en underbar bil, suck. | |
|
Mixtus: Jag kan förbarma mig över "det gamla aset" så slipper du besvär med det :-) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
| mixtus- ofta beror en sådan sak på att det är ett överpris på bilen. | |
|
Udo - ha-ha! Kan tänka mig det! John - prova och ring på alla 540 du hittar på blocket, oavsett pris. Du kommer att upptäcka att i princip ingen är såld. Så ditt prissnack håller inte i dagens läge. Marknaden för bilar i allmänhet är tuff över hela linjen, och i synnerhet för bensinslukande monster. Och dessutom är det sommar vilket gör det extra svårt. |
|
|
Du får helt enkelt parkera den bakom huset och köpa en till //Simon |
|
| Precis, två 540 på försäkringen. Hmm, lite saftigt även om jag har max bonus och bor i småstad. Dock lockande ;) | |
| Vad betalar du för försäkringen? | |
|
Ord som V8 och Automat ger "alla" kalla kårar och ser bara en bränsleslukare som drar 3 liter/ mil minst ( det "vet" ju "alla" att en V8 gör.....) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
cane |
Kan rapportera att det är samma sak med Alpina varianten av 540 - B10. Är sugen på en sådan i Touring utförande, och har hållit stenkoll på marknaden både i tyskland o svedala sen typ mars. I princip ingen av bilarna säljs, annat än mellan handlare. Vilket lustigt nog får mig att tveka mer och mer... inte kul den dag man själv vill sälja. Tror jag väntar - de bör falla i pris till en nivå som är gångbar på marknaden till slut. |
|
Kenta-76: Betalar nästan 8000 helår. Och då är det helförsäkring. Gasar-Magnus: Anar viss ironi ;) Hur som helst så ligger bilen på 1,31 sedan mars. Och då kör min fru dagligen i stadstrafik. |
|
|
Vad frågar folk alltid när du berttar att du har en V8? "vad drar en sån??" eller hur?? Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Mixtus: Var det bilen du menade;-)? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Gasar-Magnus: Sant - men det gäller främst de som kör Saab och Volvo m.m. Udo: Ha-ha!!! Den var bra!! Vad håller du på med humor-prutning ;))) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.