|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla på Autopower! Det va ju ett tag sedan man skrev här på forumet. Har vart bortrest hela Juni så det har väl med saken att göra :) Japp, nu va M3an såld. Saknar den grymt mycket... Dock så bor nya ägaren inte långt bort så man får se Dinan M3an några ggr i veckan! För närvarande finns det 2 BMW på gården. Pappas 530 såklart och en 528 -86 :) 528an kommer förmodligen finnas kvar till i höst då syrran behövde en bil med manuel låda att övningsköra i. "Vinterbilen" Volvo 745 -88B med 50000mil bryr sig också kvar. Det känns trist att "lämna" bmw vilket jag nu har gjort till en viss del. Nya bilen i garaget blev en Porsche "930" annars känd som 911 Turbo från 1986. Carrera-vit med porrigt rött skinn. Tänkte ta lite fina kort idag (då man är ledig) som jag sedan kan lägga upp. Är kanonnöjd med bilen! Går inte att jämföra med M3an då de är 2 så pass olika bilar. Saknar dock M3an mycket! Nya kärran är Sv-såld och slog precis om till 11400mil. Enda problemet när man köpt "ny" bil är att det går åt så jäkla mycket soppa! 3200kr har jag brännt i soppa på 12 dagar :) Roligt med nya "leksaker" :) Har försökt bekanta mig lite med porsches olika forum på nätet, men det e rätt dött på dem. Kommer aldrig att lämna Autopowers forum. Här får man alltid hjälp på en gång och folk är kanontrevliga! =) Sitter och läser här varje dag, så ni blir iallafall inte av me mig *ler* En massa cred till killarna bakom Autopower och alla ni som är här! Förmodligen blir det BMW igen framöver. Som sagt vi har ju trots allt 2st här hemma :) Frågan är bara vad det kan bli nästa gång. Kanske någon Alpina, kanske köper man tillbaks Dinan M3an :) Vi får se... Hoppas alla har en bra sommar! Ska ut i solen nu! Ha det bra! Mvh Tobias | |
|
Grattis Tobbe, 930 turbo är så grymma!!! Hur är den rent prestanda mässigt mot din M3? Min M5 E34: Länk |
|
|
Grattis! / Beklagar sorgen... Men du har nog hittat en fin ersättare i 911:an - bra att den gått så lite, då dessa kan vara rätt så dyra (århundradets underdrift) att hålla rullande... :-) Prestandamässigt torde de vara rätt lika, ang "M femman":s fråga? |
|
|
Tack boys! :) Japp, det är jämt skägg mellan 911an å m3an :-D Jag å "nya" ägaren har testat... Mvh Tobias |
|
|
Tobbe: Du lagt in en återköpsrätt-klausul när du säljer bilen så där! Då hade du iaf haft chansen att köpa tillbaka den om ett par år :-) /M |
|
| (ibland blir man mörkrädd när man läser sina egna inlägg... släng in ett 'skulle' någonstans i meningen ovanför så förstår man något bättre) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.