AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
519

530i Touring - 01

Ro
15
Robert F
330xi - 02
Importerad,2200 mil och all seriemässig utrustning, komfortpaket, elkomfortsstolar m minne, hifihögt, CD6, PDC,trä, skinn, sollucka, skisack (extraurustad f cirka 120 tkr). Vad begära för att väcka intresse?? Är en sådan bil svårsåld??
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Beror ju på hur snabbt du måste bli av med bilen. Antingen kan man ju sälja på skick, utrustning och liknande eller så kan man sälja på pris. Bilen i sig torde vara ganska lättsåld till rimliga pengar. Skillnad mot en svensksåld bil är de fria servicarna tom 8000mil och vagnskadegarantin som hänger med de svensksålda samt lite andra småsaker. Bilen är rimligt välutrustad enligt min bedömning, möjligt att xenonljus och navigationsutrustning komemr att efterfrågas av en del potentiella köpare. Jag gissar att ett marknadsmässigt pris ligger kring 325-350.000kr om man vill ligga på en rimlig nivå.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Ro
15
Robert F
330xi - 02
har ingen större brådska...försäljningen är ett led i ändrad bilstrategi som bl a innefattar förvärv av 330 sedan eller coupé samt brukskombi. Bilen har även xenonljus mm
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag gjorde precis tvärtom, hade tidigare en 330CiA också. Åker numera enbart 540:an som brukskombi. Det smärtsamma med varje bilbyte att det har en tendens att kosta en hel del pengar men vad gör inte det i livet, det finns nya bara att jobba mer...

Ro
15
Robert F
330xi - 02
Har annonserat den på 355 tkr (bl a på BMW börsen) - många besök - inget större intresse..Är det någon som har bra förslag på försäljningskanaler för bilar i denna prisklass?
Vet inte om detta är ett bra tips för dig....jag annonserade på blocket.se och motorbörsen samtidigt som BMWpower...jag fick två svar på bmwpower varav en seriös som kom och tittade på bilen. Jag fick ca 50 st svar från blocket.se och motorbörsen tillsammans....tyvärr var ca 90% av dessa oseriösa...slutsatsen av MIN erfarenhet är att BMWpower leder till få, men seriösa svar...de andra leder till massor av svar...men de flesta verkar mer vara ute efter att få en 30-40' än att de är intresserade av just min bil

/Simon
Min erfarenhet är att det enda media där man får egentligt napp som privatannonsör är i Dagens Nyheters tidningsannonser. När jag sålde min förra bil så var det det enda som kan sägas gav någon respons.

Mvh

Stefan L
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vad jag har märkt när man ska sälja e dyr bil (eller annan dyr kapitalvara) så kvittar det för folk att det är ett bra pris eftersom det fortfarande är ett högt pris. Dvs det är inte många som har råd att trycka upp en bit över 350tusen på en begagnad bil. Det är problemet, inte att bilen inte är värd pengarna.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Sätt in dig i köparens ställe. Var skulle du leta efter en sån bil?
Jag skulle leta i Dagens industri , bytbil.com , bilweb.se , 4sale , bilbörsen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Robert, bilar över 100tkr har folk en förmåga att vilja köpa hos handlare. Tex min gamla M5 3.8-95 sålde jag genom www.thomassundbil.se. Tog två veckor från annons så hade jag pengarna på mitt konto. Jag ville inte ha massa telefonsamtal från kepsbakochframvända ynglingar utan kontanter som trodde jag var både provkörningsbana, pantbank och dum affärsman... dock ska man betänka att den som säljer bilen på kommission skall tjäna sina procent och även lämnar en månads garanti. Prova och slå Thomas en signal han kanske kan hjälpa till, en duktig kille i alla fall.

Ro
15
Robert F
330xi - 02
Tack för bra tips! Vad kan ett lämpligt annonspris vara?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ring thomas och hör efter med honom, han brukar ha bra koll på begpriser. Resonera med honom och se fota bilen och låt han lägga upp den på hans hemsida så ska du se att det rör på sig. Jag utgår ifrån att bilen är fräsch och osmälld mm mm. Hur var responsen på 355? om inte alltför mkt kanske det var i högtsa laget.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.