AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.077

Färgval e90

Sida 1 av 2
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Smaken varierar såklart, men frågar er ändå.

Mystic blue eller Sparkling Graphite? Med september lev. kan jag få mystic blue. Den har ju funnits till andra modeller. Hur ser den ut? Syns smuts? Vilken skulle ni välja.

/S
Jag skulle valt Mystic Blue.

MVH / Jacob
Helt klart mystiblå, en mycket snygg och sportig färg i mina ögon. Sparklinggrafite är också oerhört snyggt, och säkert ännu bättre på att kamouflera smuts, men alldeles för vanlig för att jag skulle välja den. Nästan alla nya BMW man ser är gråa, den ena eller andra nyansen, så jag skulle gärna välja något annat.

Hoppas även nya lackerna Deepgreen och Barberaröd kommer på e90 till hösten.

//Chrille
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Håller med, verkar som SG blir ny "standard". Den blå är assnygg.. Inte sett den på e90 än av naturliga skäl, annat än på bild.

/S
Alpinvit..........= )
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Håller med Wadstedt79...
Länk
Länk

Skulle inte köra en alpinvit även om ja fick pengar. Smaken är som baken:).
mvh

Alpina rockar:)
Länk
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Eftersom Sigge är orolig för att smuts syns så är det väl inte vit den optimala rekommendationen. Dessutom ger vitt fortfarande sämre andrahandsvärde. Men visst ser bilen på bilderna snygg ut. Som svar på frågan: Hellre M. Blue än S. Graphite. Ser nog lite sportigare ut. Smutskänsligheten tror jag inte skiljer nämnvärt. Har själv valt titansilver, dock. Snyggt, stilrent, tidlöst och mkt smutspraktiskt men ok, lite väl vanligt kanske.
/Hälsn O.
Sparkling Graphite! Alpinvit är också skitsnygg...

Jag har ju själv valt sparkling graphite...bilen ska byggas v.37!
Jag bryr mig inte om vad andra har...man ska ju välja det man tycker är snyggast!

Ultramarinblåmetallic röstar jag på.
Tar den färgen till 330:n om jag inte fortsätter med Titansilver.

No More Limits!
Hur ser Ultramarin-lacken ut? Är det den som är på M-sportbilarna på bilderna i mitt första inlägg?

//Chrille
den gråa skulle jag ha valt...den passar bättre än den blåa på en e90
Den ser ut som den där ljusblå M3 lacken som var poppis på E36, är det samoablå den heter?

No More Limits!
Någon som 06:orna kommer med fler nya lacker utöver Ultramarin och Mysticblå?

//Chrille
bmw_chrille:

Djupgrön
Barriqueröd
Sonora
Samtliga metallic

Ultramarin är nog den färgen som M-Paket E90 har i länken du postade.

No More Limits!
Clubsport:

Thanx för infon!

Även Sonora är en riktig höjdare i mina ögon. Jag ogillar annars guldiga bilar, men sonora-lacken är mer åt caffe latte-hållet, med mörka undertoner, och är verkligen läcker på 1-serien iaf. Passar nog perfekt på E90!!!

//Chrille
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Mystic blue skulle jag valt.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Varför släpper inte BMW de färger som E 60 har?
Silver grå och titangrå är två färger jag själv tycker är
snygga.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Sigge>> Har du sett att man kan välja till M-sportratt nu för 1.000 kr om man valt Dynamicpaketet .
Mvh
Ollen

Visst är inte alpinvit kanske förstavalet för nån som
är smutsrädd. Ang dåligt andrahandvärde på vita bilar så känns det onekligen som vindarna börjar vända med E-90. I alla fall om man kikar runt lite här på forumet. Sen har jag ju svårt att tro att andrahandsvärde är höprioriterat när man köper en ny Bmw
för 300-400". Jag skulle speca upp en ny bil precis om jag vill ha den och strunta i vad andra tycker.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Wadstedt> Håller med dig om att man ska välja det man gillar. Sen beror det ju lite på hur ofta man byter bil också. Om man räknar med att byta inom en snar framtid är det tveklöst en nackdel. Enligt KVD Bilauktioner värderas vit färg fn ca 12.000 kr lägre jämfört med metallic! (vit = 9tkr minus; metallic = 3 tkr plus). Men visst kan situationen vara en annan när det är dags att byta. Och det finns ju mycket annan utrustning som inte är värd ett dugg i andra hand så färgvalet kanske är marginellt i sammanhanget, ur ekonomisk synvinkel. Däremot kanske det kan ta ett tag att hitta en köpare som gillar vitt om man säljer privat, även om jag också tror att modet kan förändras i den riktningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.