|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som nybliven E36-ägare så undrar jag om belysningsknappen, alltså vredet till halvljuset ska vara belyst på en -98? ///Micke Touringklubben: Länk | |
|
Micke: Vad jag kan minnas på min f.d E36 323Ci så är det inte belyst. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ok, undrar varför man "snålat" på det. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Vilken blev det? Köpte du i Sverige eller Tyskland? | |
|
Hittade en här på PowerBörsen som fanns i Västerås. Hämtade den igår. :-) ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Grattis Micke! Har du någon bild på skönheten? Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Du menar den till vänster om ratten? Japp den ska lysa jag fixade till den själv i förgår! Det sitter en skruv underpanelen där vredet sitter den får du lossa på och dra ut hela grejen med ventilationsgallret. sen sitter lampan på en plastpinne, tror att det stod 12v 0,3w men jag hade eb hemma på 1,2 och den lyser inte starkare än vad 0,3 gjorde?! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Ok, får kolla upp det lite mer noga då. Inga bilder än för allmän beskådan men det kommer. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Stämde bra det Peter, med skillnaden på att lampan som satt där var på 12V och 0,03!!!W. Nåja, jag pillade oxå dit en 1,2 och den lyser något starkare än övriga liknande insrument men det kan man leva med då inga andra är i närheten. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Abbe: Bilder ---> Länk Dock lite dålig kvalite på rätt många då jag glömde stativet. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Vilken underbar bil Micke! Nu är du nöjd!? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Härligt att du tog upp det här Micke, min var också trasig. Men visste inte att det skulle lysa. Så nu har jag bytt och det lyser fint. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
vi verkar veta,, min lampa är också trasig, men jag köpte en ny lampa men lyser inte ändå.! brukar sockeln gå sönder kanske?? mvh adam |
|
|
vi verkar veta,, min lampa är också trasig, men jag köpte en ny lampa men lyser inte ändå.! brukar sockeln gå sönder kanske?? mvh adam |
|
|
Inget jag känner till. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Verkar vara ett vanligt fel? Även jag har ett kolsvart ljusvred om nätterna. Får väl ut o laga genast då... =) Bättre mer piss i Nilen, än massa barnkiss i Bilen... |
|
|
Min lös inte direkt efter att jag satt i en ny lampa, tog då isär det igen och böjde lite på spröten till lampen. Efter det har det fungerat bra. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
J*vlar vad fräscha lyktglas du har ;) Mkt mkt fräsch i övrigt.. vill ha.. :) |
|
|
ska det även gälla E46:or min är från 01 |
|
|
Hej! Jag har kunnat dra ut paketet precis så jag kan lossa den vita kontakten till dimljusen. Jag försökte dra ut det mer men det tog emot. Jag vågade därför inte mer :) . Hur långt ut kunde ni ta ut paketet? Kunde ni lossa det från den stora runda svarta kontakten, eller behöver man inte det för att byta lampa? Exakt var sitter den. Som det är nu kan jag inte klura ut hur jag skall kunna få tag på den lilla glödisen? :( Hjälp tack! Mvh Stephan |
|
parolof |
Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.