AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.466

Vad kostar lackbehandlingen?

ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
Har cosmossvart metallic touring 525 -01. Har sett att framhuvudet har små stenskott så jag har lackat dom med bmw original färger. Så har jag börjat fundera lite grann om jag inte skulle lämna bilen där firman kan lackbehandla bilen. Så undrar jag över om någon har lämnat för lackbehandlingen. Vad innebär lackbehandlingen? Vaxa, polering etc för att stenskottmärkerna försvinner? Eller bättre lämna in på lackeringen där dom kan lacka lack hela bilen så det blir som en ny bil? Tror det kommer att kosta en hel del. Nån som har gjort det och vad kostade det?

Eller dom får lacka bara framhuvudet men då finns det en risk man kan upptäcka att huvudet är lackad och de övriga inte lackad?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tvärr är det väl så att stenskottsmärken oftast inte försvinner då man bara polerar då de i regel är djupare skador i lacken. På min 540 som var mörkblåmet så var det faktiskt så att stenskotten syntes ännu tydligare efter lackbehandling (Ditec). Det krävs förmodligen en omlackering av huven för att bli av med dessa. Gissar att det hamnar på 2.000-2.500kr.

När det gäller lackbehandling så finns det många varianter, allt från vanlig polering + vax för ca. 1000-lappen och uppåt till riktiga lackkonserveringar, t ex Ditec, som ger en betydligt längre hållbarhet. En sådan behandling kostar en ca. 3.000-5.000 kr beroende på bilstorlek och lackens skick.

___
//Ulf
jag håller nog med programmer där vad som angår stenskotten, det är nog endast en omlackering som gäller

man vad som gäller lackkonservering har det faktiskt kommit an helt fantastisk produkt för "g.d.s.:aren" de har 2 varinater en tvåkomponents, med hålbarhet på up till 4år kostar lita drygt 1100:- poängteras: inga mellan behandlingar, sedan finnas dett produkt som heter "rostfritt", som det har kontaterats att den är helt fantastisk för billackar med en hållbarhet på upp till 1 är kostar ca:160:-, denna har jag själv använt. bör tillläggas från 1-1.5 timma tvätt, tork, tar rengöringen nummera 15 min kort och gott spola av, skinna av, klart
produkterna finner du på Länk
bustorp
cinfra:
Som jag fattade det hela så gör du bara en inkapsling av den befintliga ytan, stämmer det?
Du tar alltså inte fram någon glans eller förbättrar någon glans med denna behandling. Hela underarbetet med polering/repborttagning måste göras först innan man påbörjar denna behandlingen.
Blir lite kaka på kaka men det ska bli kul att se om det står upp mot löftena om livslängd.
Verkar annars seriöst o hyfsat i pris.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
ok bustorp !

det är möjligt att du kan lite mer änn mig om alt detta, men en sak måstre bara sögas, jag har haft denna bilen i snart 2 år, den har fått behandlingar utan dess like,,,, men jag har aldrig lyckats at få en sådan lyster i lacken som jag har fått nu, det negativa är att men ser alla repor bytdeligt mer, många repor som jag inte såg när jag köpte bilen ;(,,, men jag kan endast varmt rekommendera dessa behandlingerna,,,, ja det stämmer det du säger ,,,, repor och stenskott m.m.m..m..m. måste åtgärdas,,,, fel,,, jag polerer fram en lyster, ja det skal bli kul och se, för i sådant fall kommer nanobehandling att få så mycket att göra så at de inte får tid med nånting aannat ;)
mvh
Frank Dubre
cane
Hm, det är inte så att det är du som säljer produkterna cinfra? nanobehandling.se verkar klart vara översatt till svenska av någon som har annat än svenska (engelska?) som modersmål, skulle behöva litet redigering...
ja du Cane

Det har du aldeles rätt i, jag är dansk, jag tycker det ger en smäcker brytning, precis som när jag pratar, då är jag glad att de inte kaller mig svensk :) men du förstod vad som stod skrivet på sidan ? eller :)

ingen människa är felfri, och den som försöker övertyga, har jätte problem :)

mvh
//Frank
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.