|
|
|
|---|---|
|
...än original till 525ix? Jag tror personligen inte det men undrar om någon vet någont som inte jag vet. Original framdämpare kostar ca 3100 kr/st............!! Det känns ganska dyrt till en 11 år gammal bil som gått 22000 mil. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." | |
|
Har du kollat på: Länk Länk Länk /Per |
|
|
Tyvärr fanns det inte på de sidorna heller. Det finns bakdämpare men inte framdämpare. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Halloj! Möligt att Länk har.. Kikade lite, men hittade inget om just IX.. Kanske är samma som på den vanliga? Lycka till! Elias |
|
|
Jag vet inte vad som skiljer men det är dubbla priset mot vanliga dämpare. Så något måst ju skilja. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
På en iX byter man kpl fjäderben medan på vanliga är det lös insats dämpare...så det är därför det kostar mera.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Länk Ring och hör närmare med Länk de köper dämparna från Tyskland och ligger alltid mycket lägre i pris! Mvh |
|
| Första länken funkade inte men de har dämpare till iX. | |
|
Vart köper de in sina grejer ifrån? Är det kända märken eller några konstiga noname från Långtbortistan? "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Deras dämpare är insats dämpare enl. texten kommer dte verkligen att passa din bil?? så här ser det ut på en iX: Länk medan det ser ut så här på en vanlig: Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
berg35: Som jag skrev i mitt första inlägg så köper de in dämparna ifrån Tyskland. (Köpte 2 nya bakdämpare till en Passat för otroliga 300:-/st., något hårda men bättre än de gamla.) Ringde till dem precis och tyvärr hittade de ingen leverantör från Tyskland som har dämpare fram till iX... =( |
|
Ulke |
Går att få tag på för 932:-/st till 525iX i alla fall. Länk mvh //Ulke |
|
Ulke: Fjäderbens insats det med... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Ulke |
Är hursomhelst till en iX... |
|
Ärligt talat, kolla med BMW (om du ej gjort det) Jag fick nedslag på framdämparna på min 320-87, iofs lär dom va billigare, men ändå. Kolla med BMW segeltorp i sthlm. Dan man sedan duískutera lite, dom e asschysta, om man anser att det är för dyrt. Eller du kanske redan har kollat med BMW? jag betalade totalt med byte och allt 3200kr för byte av framdämpare. Lycka till!! /Tommy |
|
|
Ulke: Innan jag ringde till Widik så såg jag att ArtNr var likadana för vanliga 525i och 525iX - de har INTE ens insatsdämpare för iX... jag bad dem att ta bort hänvisningen för dämparna fram till iX men de har väl inte hunnit än. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.