AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
615

Beemern startade!

Da
85
Daddan
518i -85
Hej!

Ville bara säga att jag slutar inte förundras över vad en beemer egentligen tål. Jag har en E28, 518i -85, som först stod still i typ ett halvår. Sen startade jag bilen med hjälp av startkablar eftersom batteriet blev förstört av allt stillastående. Sen körde jag bilen till en utomhus-parkeringsplats där den nu stått i lite mer än ett och ett halvt år. I med ett nytt batteri och provade att starta. Efter typ 5 sekunders malande på startmotorn så att bränslet kunde matas fram så hoppade hon igång! Hade som tur var inte någon handbroms i eftersom jag haft problem med att den kärvat fast någon tidigare gång. Jag körde en sväng och fyllde på luft i däcken. Startade bilen igen och den startade denna gång snabbare än innan jag ställde den första gången!

Nu blir det lite bromsrenovering och oljebyte och pyssel! Hade tänkt sälja bilen men jag blev nostalgisk eftersom jag haft bilen i sex år. Men men. Får se hur det blir.

/David
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Visst är dom bra! :)

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Jag köpte nyligen en 518i -86, som hade stått still i ett kallgarage i nästan sju år. Den startade lika lätt den! Bromsarna satt förstås bomfast, men i övrigt hade den klarat sig rätt bra.
Dessa bmw's (518i) är helt klart en bmw som det kastats en hel del skit på men jag tycker det är en underbar bruksbmw !
Iosf ingen raket , men den är ju hur skön som helst att köra samt mycket soppasnål.....

Billy B-10
Länk
Förresten ingen här som har en M10 topp med fin kam och fina vippor 4 sale ?

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.