|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Jag är en 528IA -97 som har fått en sommarförkylning. Igår ringde tjejen och sa att allt lagt ner. Då menade hon att hastighetsmätare, varvräknare, tempmätare samt bränslemätare fått frispel. Och då var det inte så att alla var nollade, nej utan de snarare hoppade och blinkade och var på max. Senare på visade det sig att det inte heller gick att låsa med fjärrlåset. Bilen gick dock felfritt. Vi åkte en sväng och efter en timme började hastighetsmätaren fungera och det visade sig att även fjärrlåset fungerar numera. Kvarstår dock att varräknaren envisas med att påstå att jag ligger på konstant 7000 varv! Visaren på tempmätaren visar noll medan den röda lämpan på tempmätaren lyser? och bränslemätaren visar tom tank?! Någon som har en idé var jag börjar? tveksam till om det är en säkring då vissa delar börjat fungera igen eller har jag fel? | |
|
Har bilen stått en längre tid? För batterierna som ska komma ihåg allr kanske är urladdade (om det fanns kvar på -97an vill säga) _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
|
Det är inga batterier som styr detta utan jag gissar på kondensatorer, men isåfall flippar inte c låset ju.. Hur står det till med bilens batteri? skulle det kunna orsaka dessa fenomen tro? Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Låter som dåliga lödningar och/eller kontaktanslutningar på instrumentets kretskort. Vid fel på t.ex jordanslutningarna i kontakterna kan de mest underliga fel visa sig. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.