AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.137

bilen vibrerar när jag kör iväg

sn
76
sniff87
bmw 520i -89
vad är felet den vibrerar när jag kör iväg från stilla stående bara vibrerar bakifrån!vad är felet??///pb
ro
80
robotics6
330iA Touring M -17
Möjligen hjullager som påverkar eller så har du kanske inte skruvat ordentligt fast fälgen? Kolla om fälgskruvarna sitter stabilt så är det nog hjullager tror jag.
En knut på kardanaxeln kanske?

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
273
Pärlan
BMW 523i -96
Kopplingen samt urtramningslager?
Kan hända att felet finns där.
Kan också vara så att lamellerna har blivit "blanka/glatta" och därför söker "grepp" vilket kan resultera i ryckig gång vid start. Jag är ingen expert men symtomen liknar de jag hade på min förra bil när lamellerna/kopplingen var slut.

Förutsatt att du har manuell låda.

/ Jonatan

BMW - För att det känns rätt!
sn
76
sniff87
bmw 520i -89
kopplingen tar bra.. de bara vibrerar när ja just kör iväg och det är inte varje gång!
Bo
369
Booya
530iA Touring -94
Upplever du att vibrationerna uppstår ngnstans bakom växelspaken? Isf kan det vara stödlagret till kardanen som är slut.
sn
76
sniff87
bmw 520i -89
nej mer som från bakaxeln tycker jag..
cane
Vår gamla 518 -90 gjorde så, det var kopplingen som "högg" precis som Pärlan sa.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Har upplevt liknande grejer med min kärra. På BMW sa dom att det tydligen sitter en "fjäder" som ska ta upp motorvibrationerna när man släpper upp kopplingen, om denna börjar bli sliten kunde det tydligen vibrera till när man åker iväg.

__
BMW - When you need power and comfort.
Fjäder?
Hardyskiva de menar?

-Phil
Mr
35
Mr.Jet
325im -87
tror på stödlagret... hissa upp bilen å prova att trycka på kardan å kolla om det finns nått glapp...
ni
71
nickeberg
bmw m535i e28
hade samma problem,,,,,,kolla upp knutkors och stödlagret på mellanaxeln
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Hardyskivan.

Danne

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.