|
|
|
|---|---|
| Min klimatanläggning kyler knappt. Finns det någon annan än BMW som kan fylla på den, i så fall vem. Är det vanligt på -96 års modell och vad kan felet vara? | |
|
Har den stått still kan packningar och liknande bli otäta vilket gör att kylmedia läcker ut. Ett viss svinn på media finns också normalt. Och du kan gå till vilken firma som helst som jobbar med kylanläggningar för att fylla på. Bara att kolla Gula sidorna.För säkerhets skull kan/ska du också låta dom mäta så att det inte läcker. Brukar för det mesta bli rejält billigare än att gå till BMW. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Först så kyler den inte på grund av omgivningstemperaturen, effekten bygger på skillnaden mellan varm och kallt liten skillnad sämre effekt. Vänta till och börja med till du behöver kylan,så får du se. Självklart så kan det visst var något som är fel, Ac-anläggningar på bilar är av trabantkvalitet, tänk om kylskåpen gick sönder lika ofta. Och du behöver inte åka till BMW. det finns vanliga kylfirmor som är fordonsackrediterade som i allmänhet är billigare.Även icke märkesverkstäder kan vara ackrediterade. Mitt råd vänta tills det blir varmare om du nu inte mejlar från Hawaii förstås. MVH Hasso |
|
Finns ett par bra firmor här i Uppsala Var bor du?? //B |
|
|
Bor längre söderut d v s i Malmötrakten. Våren är på G. Det viktigaste var dock att andra än BMW kan fixa på-fyllningen och ev. felsökning. |
|
|
Prova den här länken till Avantia AC Center (Länk. Jag fick min kondensor bytt i Uppsala. Då hade jag iofs en sur äcklig passat, men dom tog bara hälften så mycket betalt och man fick välja om man ville ha en kondensor i aluminium eller koppar. Lycka till. / Mats |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Aluminium är S-T.Vittrar och vibrerar sönder.Orsaken till de flesta haverier+kompressortätningen. Koppar funkar bättre. MVH Hasso |
|
Bara en sak! Om din yttrtempgivare händelsevis är paj och visar -40C eller nåt sånt så kyler inte kliman! Värt att veta! OO=00=OO Ägt:525E12-535iE28-520iSE28 525iE34. Vill ha:540iE39 |
|
| Det brukar gå till så att man slår på spårvätska i systemet och åker hem, en vecka senare kommer man tillbaka och de kan då spåra var läckan är. | |
|
Bruno, hade du några tips på kylfirmor i Uppsalatrakten mottages det tacksamt! Mvh Svante |
|
|
Hammerinvest. Prova med Uppsala Kyl & El AB 018-36 10 90 // Mats |
|
|
När jag frågade BMW i örebro om de kunde fixa detta sa de bara "NEJ". Jag åkte o fyllde på hos en lokal kylarfirma i Karlskoga. |
|
| Hör av dig till Autovox i Karlstad istället, de är tusen gånger trevligare och mera service-minded än de sura Närkingarna på Carlsson bil i Örebro!!! | |
| >>>>hammerinvest...vet inte vad du räknar till Uppsalatrakten..men Stens Bil o Traktor i Månkarbo (0293-513 85) kan iaf jag rekommendera....lämnade min bil där för några år sedan...klart under halva priset på BMW..snabbt och proffsigt gjort..trevlig personal..bara positiva saker att säga.... | |
328 Coupé:Carlssonbil är ingen bra representant för oss närkingar håller med dej. men ta på dej kostym så ska du se på fjäsk. Och visst bor vi i gnällbältet men det finns del någotlunda trevliga Carlsson också :-) MVH Hasso |
sasse |
Något bra ställe i södra Stockholm? |
|
hammerinvest: Herr Jansson på Cooltainer (1 mil norr om Uppsala) Forkarby gård, 755 93 UPPSALA 018-35 53 00 Fax 018-35 55 97 Mobiltfn 070-222 10 01 //Bruno |
|
|
Alla som är ackrediterade för ac fyllning kan fylla på det behöver inte vara en bilfirma. Även kylfirmor kan fylla på. tomcat |
|
|
Kör med ac även på vintern ibland så att inte kylvätskan förvinner. Oftast det vanligaste felet att man inte har någon kyla när man väl ska använda den är att man inte kör med den även på vintern. Det behöver inte vara länge bara att den får gå lite ibland. tomcat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.