AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
563

"TRIMMA VÄGHÅLLNINGEN PÅ EN IX"

X///M-JOCKE
Habbla!
Jag har en 325 -ix 2d -88b som är sänkt 50mm bak och 50mm fram + kapat ett varv extra(för det såg ut som bilen skulle slå runt baklänges)orginalstötarna sitter på.Jag kör på 215/45-17".
bilen vill gärna släppa på framhjulen vid hård kurvtagning.Kan det hjälpa att montrea ett fjäderbensstag.Eller ställa om hjulvinklarna.Men då "äter han" väll däck?? kan någon hjälpa mig????
Jag är även ute efter fjäderbensstag som passar ix:en vet någon var jag kan få tag på det??

X///M-JOCKE
Om du nu har kapat ett varv på fjädrarna ifram så har du ju "försämrat" framvagnens kapacitet genom genom att ändra förutsättningarna. Då bör du nog göra en framvagnsinställning.

mvh
Berg

"Jag tror att det finns en marknad i världen för kanske fem datorer."
IBM:s styrelseordförande Thomas Watson 1943.

netsix
Byt stötdämpare till kortare + framvagnsinst.

/netsix
X///M-JOCKE
Tack för tipsen!
berg35-jag var "tvungen" att kapa ett varv för bilen såg inte klok ut.Jag kontaktade motornord där jag hade köpt sänkfjädrarna för jag trodde att jag fått fel fram fjädrar men dom var riktiga.Jag skulle egentligen vilja kapa ett varv till för att bilen skall bli lika låg fram som bak.Hjulinst. är givetvis gjord efter kapningen.

netsix- var får jag tag i kortare stötdämpare till en ix??

X///M-JOCKE
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Styvare krängare bak hjälper. Jag har Vererra (svensk) justerbar på min. Har dock ej provat skillnaden ännu.

Fjäderbensstag till iX finns hos bildelsimporten om jag inte minns fel. Weichers tror jag det heter.

Korta dämpare till iX finns (både Koni och Bilstein) men måste som regel specialbeställas och kostar fan...
Jag har korta Bilstein på min, köpta av OKA Racing.

Men du lär inte få bort understyrningen helt då iXen är rejält framtung och ju dessutom tuggar med framhjulen också.
Lösningen är en rejält brutal körstil. :-)

Kiip Spiiding!
netsix
X///M-JOCKE--->
Prata med Manuel på MH-GTR hankan fixa det mesta till ett hyggligt pris.
www.mh-gtr.com

/netsix
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Spiidfrik!
Var köpte du din justerbara krängnigshämnare?Samt vad kostade den
MVH ANdreas

X///M-JOCKE
Tack för alla tips!
jag skall kolla upp kortare dämpare och även styvare krängare.
brutal körstil har jag redan.
p.s. om ni vill kolla in min bil så står den till salu(bara för att "pejla" intresset)i senaste bilbörsen på sidan 16.

X///M-JOCKE
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
BMW-Andreas: Jag köpte min begad, men den heter Vererra och är svensktillverkad. Vet ej vart man får tag på tillverkaren, dock.

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.