AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.153

M50 b25 turbo - Behöver en Mapp till SMT

Sida 2 av 2
nej, tyvärr. Bara 325 och 320

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
neej spjälllägetsgivaren ska va kvar, sätt bara MAP sensorn på analog deflection. istället för LMM
Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
vi har provat den där. Och i smt6 programet ser det ut att funka. För där visar den belastningen, men om man ändrar händer inget!
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Jag hade lite bekymmer med smt6 på min m50b25 vanos jag gick efter kopplingschemat på cdn som medföljer. Dom hade märkt ut fel kabel för signal ut från lmm prova mät den den ska ligga runt 2v vid tomgång och 3v vid torr varvning säkert är det som spökar.

jag hade 380cc spridare och 100mm lmm fungerade perfekt gick inte att backa tändningen. Jag laddade 1bar. Ev har jag nån mapp kvar men de har inte du nå nytta av tror jag...
Går det att använda smt6 som endast tilläggssprut + tändningretardare?

Jag menar låta allt vara org, men koppla in MAP-sensor i smt6 och sen låta den backa tändningen. Mao bara koppla in map-givare, tändning och extraspridare.
Jag har ju allt annat orginal (komp, spridare, mm)

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Vet inte hur det fungerar på m20 med tändningen man m50 fungerar det inge vidare det stör även spridar signalerna när man ställer om vevsignalen inge bra om man har sekvensiellt insprut som på tu motorn. ska man ladda över 350hk kanske man ska prova e85....
ok, jag ska prova med att enbart koppla in extraspridare + backa tändningen på laddtryck.

Nu funderar jag istället för om jag ska koppla bort lambda sonden eller ej, någon som vet vart gränsen går för den? dvs när slutar den justera bränslet?

SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Du ska nog inte ta bort lambdan den justrerar bara bränslet vid jämn last inte vid fullgas repor.. Tar du bort lambdan så går boxen i ett nädkörningsprogram och då får du aldrig till en vettig mapp..

Ska du inte ladda mer än 0,8bar så behöver inte du justrera tändningen. om du har vettig komp dvs..
motorn är helt org

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
kablarna till tändning är också fel på koppligsschemat! jo kollade på elschemat till ECU och kopplade som ja tycke det kulle vara istället o det funkar bra...
ok, kopplar efter det du gav mig då. dvs

Länk

och

Länk

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
map sensorn ska va kopplad. analog defetion och analog in på ut signalen på map, analog out till ECU
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.