AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.151

M50 b25 turbo - Behöver en Mapp till SMT

Sida 1 av 2
Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
M50 b25 turbo - Behöver en Mapp till SMT
Behöver en mapp att utgå ifrån, nån som har lust att skicka?

Ludde_x@hotmail.com

MSN: ludde_x@hotmail.com
Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
SMT6 är det!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
kör du smt6 så utgår du från bilens egna map...

/Daniel
Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
okej så kör man med 0 på allt så ändrar man inget eller??

ja tänke mäst på dom andra inställningarna?!

MVH
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Du måste sänka i bränslemappen på varvtalen innan laddtrycket kommer om du bytt till större spridare
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Ett tips är att mappa efter en MAP givare och inte LMM, mkt enklare när man har turbo
Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
jo det är sant... ja måste köra med spjällläges givaren om ja inte har MAP?

Jag klurar lite på enklaste sättet att backa tändning vid ladd och samtidigt fetta på bränslet lite. Jag har bara hört skit om smt systemen men som jag ser det så vore det perfekt för mig att köra med org tändningsmappen och sen bara backa med hänsyn till laddtrycket på fullast + ställa om bränslet här och där alternativt bara aktivera extra spridare när det behövs.

Går det att koppla in sig på org härvan i M50b25 vanos utan att kapa kablar? Bör jag komplettera med mapsensor? isf, går det att ha den igång utan att använda den förutom på laddtryck? Jag ska köra med magnetventil på remhjulet så jag vill ha org. mappningen kvar.

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
jepp körde med smt6 förra året med m50b25 vanos och m5 spridare funkar skit bra med map sensor och det går att ändra tändningen o allt i smt:t.
men du måste kapa kablar till tändningen och luftmängdmätaren och lite sånt..
ja hade mappat med bredbandslambda, å bilen låg på lamdba 1 på lägre varv så det går o få det bra om man fattar sej på systemet o alla inställningar. mycket prisvärt.
Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
jepp körde med smt6 förra året med m50b25 vanos och m5 spridare funkar skit bra med map sensor och det går att ändra tändningen o allt i smt:t.
men du måste kapa kablar till tändningen och luftmängdmätaren och lite sånt..
ja hade mappat med bredbandslambda, å bilen låg på lamdba 1 på lägre varv så det går o få det bra om man fattar sej på systemet o alla inställningar.
Ok, det låter ju skitbra det. vad laddade du med den bilen? Funderar på hur långt org spolar mm håller.

Hur kopplar man in smt6? Kapar man kablarna och sen seriekopplar på sig så att org databox får "fake" signaler via smt boxen?

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
ladda typ 0,7. org spolar räcker en bra bit...

ja man lurar styrboxen.. lär manualen typ 10grr sen kopplar du in det då är det inte så svårt.. ladda ner koppligs schema på perfectpowers hemsida till din motor.
ok, tack för hjälpen. Hittade ett smt6 nytt i kartong för 2k så nu är det bestämt.

Vilka map-sensorer funkar bra?

Visa användare
103
LuddeX
328 Turbo 670hk 900nm
map sensor kan du t ex köpa på VW eller sno från en saab turbo
ok, så det är ingen speciell som funkar bättre än andra mao?

Jag fick mitt smt6 med posten idag, jag funderar på om det tom är ett smt5. Är det värt att klaga? Vad skiljer de åt tro?

Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
Jag vet inte rikitgt vad som skiljer. Men är det smt6 så står det på ecu:N

Måste bara fråga fuligbusen och du bor i karlstad, för själv bor jag i årjäng Ca. 8mil. Jag och min bror har lite problem att koppla in smt, tänkte bara på om du var säker på din sak och fick det att funka kanske man skulle kunna få komma och kolla?
javisst bor jag i Karlstad, jag har dock inte ens fått min kompresor än men om du fortfarande har problem om en månad så kan du höra av dig. Om jag nu får mitt att funka :)

Det var smt6d så det ska funka.

LuddeX: Kopplade du bort spjällägesgivaren och körde med map-givare istället för den?

Vilket el-schema gick du efter?

Detta schema stämmer inte alls med det som perfectpower skriver: Länk

Visa användare
154
ihlberg
Bmw 320 E36 -97
Bmw 320 E30 -89
JAg fattar inte varför det inte finns 1 schema man kan gå efter?

Var har startat våran bil ni iaf, men det går inte att ändra hur mycket bränsle den ska få. För som den går nu så får den alldells för mycket. Vet inte vad vi gör fel?

Funderar på att skaffa en lmm ifrån 535, du har inte sådan fuligbusen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.