|
|
|
|---|---|
|
Pga. flera olyckliga omständigheter uppstod en buckla i ena bakdörren nu i afton då bilen hissats upp med domkraft och tyngdpunkten förflyttades. Domkraftens övre del bucklade till dörren och gjorde ett cirka 1 cm långt klösmärke i lacken. Se bilder på länkarna nedan! Länk Länk Vad är bästa sättet att gå vidare med detta för att förhindra rostangrepp? Bilen i sig har lite småskråmor så själva bucklan är inte så farlig, men det är skrapan som oroar mig. | |
|
Tretov: Kan detta vara till hjälp kanske? Länk ps.säljer du andra uniformer från ex: Tyskland oxså? |
|
| www.ctu.se hade varit ett alternativ. Men jag ser att du inte bor i Sverige. | |
| Ja, jag har tyska uniformer också. Har skickat dig ett mail :) | |
|
Jag bor i Sverige på vintrarna men bilen står ju här. Jag ska ta den till en lackfirma imorgon och höra vad de tycker, eventuellt köper jag en sånt ifyllnadspenna och lagar den. Den tycks inte vara så djup ändå, men det kan säkert slå upp rostblommor snabbt ändå. Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
|
Regel nummer 1: Använd ALDRIG BMW originaldomkraft till E34. (om du nu använde den...) - There r good cars. There r bad cars. And then it is tds. |
|
|
Ja det var precis den vi använde, kanske man kan börja processa i domstol... Vi var tvungna att stoppa en förbipasserande och låna en domkraft. Slutsats: Volkswagens domkrafter är minsann bättre. Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
| VAG´s domkrafter är riktigt bra. | |
|
Jag var in till den lokala BMW-återförsäljaren och beställde täckfärg för att laga skrapan, och hade samtidigt den lokala representanten att titta på vad deras domkraft ställt till med. Fick dock inte mer än ett beklagande och deras inofficiella sympatier. Vänster hand är där tummen sitter till höger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.