|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en 330i -03 med SMG låda och 5000 mil. Jag har upptäckt något som någon här på forumet kanske har mer erfarenhet av. När jag accar med halvgas och växlar (normalläget) så slirar kopplingen en aning och sen hugger det till när nya växeln "tar". Vid fullgas växling så känner jag inte samma fenomen. I sportläge så är det inga problem alls, växlarna smäller i som vanligt. Kanske något slir/hugg på halvgas om jag tänker efter... Sen när jag accar från låg fart på tvåan och gasar på så vibrerar bilen något, inte mycket men det känns. Vibrationen försvinner när motorvarvet ökar. Min undran är, skall det vara så eller är det lamellerna som håller på att ge upp? Hoppas ni förstår vad jag menar. | |
|
Tjena! Jag upplever exakt samma fenomen som du beskriver. Det där med vibrationerna på 2an är nog för att du håller på att köra "motorstopp" dvs att det är precis att motorn rår, har upplevt det och det bästa, skulle jag tro, är att lägga i 1an "försiktigt" och sen köra vidare. |
|
|
Jag kommer att lämna in min bil till Novation i Uppsala och få det uppkollat i vilket fall som helst. Jag är ganska så säker på att lamellerna är mer eller mindre "slut". Tycker förövrigt att det låter väldigt tidigt att lamellerna är slut redan vid 5000mil, min bil har gått ca 15 000 mil. |
|
| Ingen som upplevt samma problem som dessa herrar har? | |
|
Har samma problem med min 330xd 03 som gått 14000mil. Men dock mest på 4ans å 5ans växel. Har bytt filter och olja i lådan har blivit lite bättre... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.