AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
799

Ej fungerande PDC

Kb
2
Kbr
525IA-Sedan 2002
Då jag startar bilen får jag en fast signal i ca 15 sek. Sedan slutar PDC-fram och bak att fungera?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Förmodligen en av givarna som gett upp, avläsning med diagnosprogram talar om vilken som inte funkar.
Nått annat säkert sätt att konstatera vilken som är felaktig vet jag ej på rak arm, det har förkommit att jag hört att det ska gå att lyssna intill givarna för att kunna höra om dom funkar, men inte nått som är verifierat och kan vara ett aprilskämt lika gärna :)

///MVH Hasso
Länk
På E34ans givare som har 2 st anslutningar går det att resistans mta sig fram till den dåliga.. E39an har ju tre anslutningar.. men jag vet att bl.a. Stout höll på och kladdade med sina PDC givarepå sin gamla E39a

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Fr
3
Frille
530iAT -01
Jag hade samma problem med min PDC fram. Jag fick tipset här att känna löst med fingret på respektive givare och då känner man ett tickande från givaren på de som fungerar. Jag hade två som inte gav utslag.Jag monterade bort listen där givarna sitter och upptäckte att kabelanslutningen till en av givarna hade lossnat.Jag satte dit den och då fungerade den givaren.
Den andra givaren verkar vara trasig för jag bytte plats på den givaren med en annan för att utesluta kabelfel men den var fortfarande död.

Har en 530 IA Touring 2001.

Tack för en suveränt bra sida med tips!

Pu
7
Pulvermannen
528ia touring -00
Var sitter den där givaren nånstans, jag får oxå en signal när jag lägger i backen.
Je
68
Jerry E
540iAM-00
Hade samma fel på min bil för ett par veckor sedan. Ett diagnostest visade vilken givare som var trasig. En ny givare i bilens färg beställdes (eftersom BMW inte säljer olackerade som man får spraya själv). Ny givare kostade 1095kr inkl moms!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.