AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
472

Hjälp en förbannad 325-ägare!

Andreas
Bilen är störande på två sätt, vid temperaturer kring noll får man tugga säkert 10 sek. innan motorn hoppar igång och då går den rätt orent någon sekund, sedan så ryster den ganska mycket på tomgången (varvtalet är dock stadigt 800rpm)... bluddrar till eller hur man ska förklara det. Det här är min första BMW men raka sexor ska väl gå jämnt och fint på tomgången... Har haft den på en BMW-mek som tog bort oxid på nån kabelstamm ,det blev fan inge bättre men 2600:- kostade felsökningen och åtgärd av ett fel som inte gjorde nån skillnad. Jag börjar nu att bli seriöst matt på det här problemet, jag vill ha BMW men det här gör att jag har börjat snegla på en 190E 2.6 hos en handlare istället, hjälp mig. mvh//Andreas
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Begär pengarna tillbaka. Om man lämnar in bilen sin för ett fel så vill man ju inte betala en massa för att dom gör något annat. Beträffande felet så har jag ingen aning om vad det kan vara. Har ett liknande fel på min. Ibland (mest när det är fuktigt ute) så vill den gävlas den med. Men den hoppar alltid igång efter ett tag och den går perfekt direkt. Kan det vara något dåligt relä till tändningen? Felet är antagligen väldigt enkelt att åtgärda bara man hittar det. Och det är att hitta det som är det svåra...

Lycka till!!!
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Föresten. Kan det inte vara impulsgivaren? Den som sitter och läser av remmskivan. Den kan ju bli dålig och därmed kommer ju bilen att gå orent. Kolla upp den.
Andreas
Jao, pengarna ska jag hämta tillbaka för det här funkar inte... Nåväl man får väl klura vidare i det här. Tack iaf...
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Min 325im-89 var också lite trögstartad, det är tydligen vanlig på årsmodellerna 88-89, har hört att det är insprutningen som är snålt ställd för att minska bensinförbrukningen.... Ska visst hjälpa med trimmchips!

Att det går ojämt på tomgång kan bero på att givaren på gasspjället är lite felinställd, kolla så den släpper (klickar) precis när du rör gasen! Obs motorn avstängd! Om inte justera in den rätt!

Lycka till!! //Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.