|
|
|
|---|---|
|
Såg i ett annat inlägg att det var någon fler än jag som hade noterat att den gamla 7-serieklubbs sidan Länk för tillfället ligger nere. Någon som har fått någon info. avd som är på gång? Har försökt att maila webmastern CLiFF men mailen bara studsar tillbaka. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 | |
|
Hmm, har för mig att jag fick något mailutskick från honom där han sade att sajten lades ned? /M |
|
|
Hoppas att sidan inte kommer att läggas ner. Det var kul att gå in i bildgalleriet och titta. //Schnitzer |
|
|
Så här stog det i mailet man fick... Hej, du får detta mail för att du anmält dig till Svenska 7-serieklubben, tidigare kallad E32-klubben. Jag har beslutat att lägga ner sidan och vill därför meddela att om du har uppladdade bilder som du vill spara ner så passa på att gör det nu innan sidan stängs vid midsommar. Så den är nerlagd tyvärr |
|
|
Tyvärr så kraschade min hd. tre veckor före midsommar så jag han tyvärr inte få mailet. Synd att en relativt bra gallerisida med olika 7:or lades ner. Först Scheckhefts kanon sida sedan CLiFF's, det verkar gå troll i att lägga ner bra 7-serie sidor. Jag kan förstå att det tar en viss tid av ens annars dyrbara liv att ständigt hålla en sida uppdaterad. Men om man i stället talar om för de som anv. sig av sidan att man inte har tid att uppdatera pga. förändrade förhållanden så tror jag att 99.9% accepterar detta. För en novis, vad kostar en site av typen fd. Scheckhefts eller CLiFF's att drifta? Ingen skugga faller över Scheckheft eller CLiFF, ni har gjort ett kanon jobb och jag tackar för den tid ni bidragit till att ge mig information. Men jag tycker personligen att det verkar drastiskt att bara dra ur proppen på relativt vältrafikerade siter. Funderar starkt att lära mig lite html prg. och fixa något själv som kommer att följa min egen ambitions nivå, dvs. uppdatera när jag har tid. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
kan vi bara få deras godkännade och få tag i materialet så kan jag iallafall erbjuda mig att hosta det, en domän kan jag ordna oxå. Man har ju själv blivit E38 ägare nu så till viss del är det väl en egotripp ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Beslutet att lägga ner sidan kan tyckas drastiskt, det förstår jag. Statistiken visade ett fåtal träffar per dag och antalet inlägg i gästboken på slutet var minst sagt sparsamt. PJ: Kostnaden att drifta är minst sagt blygsam om man ser till att sidan går att administrera helt "remote". Det finns gott om webhotell för 10-25 kr/mån. pcdoktor: Om någon vill ta över den så har jag inga problem med att göra materialet tillgängligt, bara det blir en seriös satsning. Jag kan också tänka mig att stå för eller bistå med erfarenhet kring den tekniska biten även framöver om någon annan ansvarar för att hålla innehållet uppdaterat. Om någon känner sig manad så kontakta mig gärna. Det inte utan att det är lite kul att någon mer än mig saknar sidan :-) Mvh CLiFF |
|
|
Mitt erbjudande kvarstår att hosta sidorna, jag vill inte lova att jag kan lägga ner massor med tid men i stil med mina övriga sidor på www.bimmer.se sen hoppas jag såklart på att övriga 7 serie intresserade bidrar med material. Jag kan inte lägga ner 20 timmar om dygnet längre då kottar och verksamhet tar mer tid än man trodde ; ) Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
pga tekniska problem så får vi nog leta ny donator till sidorna tyvärr. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
| Handlar det bara om bildgalleriet plus lite information om varje ägares bil kan jag kanske stå till tjänst med något. Har gott om webutrymme och tillgång till ett bildgalleri där man kan lägga upp bilderna + info, men tyvärr inte så värst gott om tid... | |
|
Och nu var den uppe igen! Länk . I ny regi eller har du ångrat dig CLiFF? Hur som haver så är jag tacksam för återuppståndelsen. Då är det bara Scheckhetfs uppslagsverk om E38 "E38 info" kvar ;) |
|
|
Eftersom det var ett par som saknade den så tog jag upp den igen. Den ligger och rullar lite temporärt medan jag funderar på alternativ att driva den vidare :-) Mvh CLiFF |
|
|
Tack CLIFF Hoppas du hittar en passande lösning. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.