|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag skulle gärna vilja ha tips nu när jag köper min första BMW, har tänkt mej en 520 eller 523 år 98-2000 troligt vis en touring. Är det stor skillnad på 150 hk och 170 hk, soppa förförbrukning och körbarhet. Hur bra är steptronicen är det mycket krångel och är den rolig att köra eller är manuell bäst. Mycket tacksam för svar . P | |
|
Välkommen till forumet! Kolla in Begagnatguiden: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är stor skillnad!! 520 med 150 är för klen ( speciellt med steptronic och touring...) för att göra E39an rättvisa, 523 är ett klart mycket bättre val och förbrukningen skiljer endast högst marginellt Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Effektmässigt så var jag nöjd med min 520i Sedan. Men jag körde oftast själv utan bagage. Visst saknade man lite kraft, men för att bara puttra runt på svenska vägar så räckte det till för mig. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| Hej carv varför inte lägga till några tusen och få en 01 sedan med 170hk,bästa av båda världar | |
|
Harpan: nja det är klar skillnad i karaktären på 520 (170 hk) och 523 ("170"hk) 2,2 liters motorn kräver mera varv medan 2,5 liters motorn har mera bottenvridet Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| ok kan hålla med, men soppaförbrukningen 0.80milen påen sträcka av 140 mil kan jag leva med att det är lite sämre vrid på lägre varv plus att motorn säkert har utvecklas på dom åren som skiljer det är bara min egen åsikt . | |
|
Tackar nu har jag i allafall lite koll, det lutar helt klart åt en 170 hk. Tack för hjälpen. |
|
| Sedan är det ju faktiskt så att 523:an har 182 hk och inte 170... | |
|
Enligt modellguiden har den 170 hk. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
|
Berg: det finns mängder av trådar om just 323/523 "170" hk som mera är en papperaskapelse för att det skulle se bra ut i programmet med 150-170-193 hk. många biltidningar mätte 170 hk på driv hjulen.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.