|
|
|
|---|---|
|
I stort sett varje gång jag släpper gasen på M5:an, tex när jag kommer till en korsning och frikopplar, så dippar varvtalet ner till en väldigt låg nivå nån tiondels sekund, för att sedan stabilisera sig på tomgång. Finner detta fenomen jäkligt irriterande, och troligen ej heller särskilt bra för motorn.. Nån som har någon idé varför den gör så, kanske varit med om samma sak själv? Har hört förr i tiden att man får den effekten på motorer som är snålställda, men det verkar då inte min va, hade lite problem hos bilprovningen med CO-halten. Mycket tacksam för tips!! | |
|
Tjuvluft! Min M5 E34: Länk |
|
|
Hur var HC-halten då? Kan ju precis som M femman säger att den kan ta tjuvluft. //Schnitzer |
|
| Har exakt samma fenomen på min bil. Även på min förra M3:a. Det blev bättre nu när jag bytte batteri. Fråga mig inte varför. Samma sak hände när jag bytte batteri på min förra M3:a varvet sjönk inte. | |
| Testade igår att spruta startgas vid spidarna när motorn gick på tomgång. Mycket riktigt fick jag reaktion på cylinder 4,5,6... Frågan är om det är spridartätningarna på alla dom, eller om det är insugspackningen som är kass däromkring, vilket tror ni? Tror jag börjar med spridartätningarna hursomhelst, nån som gjort det och vet om det är tjurigt att få väck huvudledningen som går ovanför dom? Helst skulle man ju velat kolla spridarna med när man ändå har väck dom, TS-motor i hbg gör sådant har jag för mig? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.