|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen på Förenade Bil 3ggr och fått bytt lambda 2ggr och en katt utan att dom hittat felet. Nu senast sa dom att motorn var slut och måste bytas. Detta trots att den varken tar olja eller vatten eller ens ryker!! det är uppenbart att dom inte vill ha med bilen att göra. Har även provat en annan verkstad, men utan resultat. Bilen går som en klocka i ett par dagar eller tom2 veckor sen får jag larm på kass lambda. Sonden är orginal och helt ny!. Ibland känns det som att kraften försvinner och att bilen går på 2-3 cylindrar, därefter kommer felkoden på lambdan som ett brev på posten.. Har även kollat slangar med startgas, men utan resultat. Någon som vet vad det kan vara?? | |
|
Är avgassystemet tätt? Läckage på röret brukar ju sabba avgasvärdena så det kan ju vara nått sånt som spökar? Inga andra felkoder att följa upp? Det är inte så att det är styrningen av insprutarna som strula? Läste ett inlägg om någon kontakt under insuget som var kass. Det gjorde att motorn flödade på tre cylindrar. Men det kan ha varit en äldre bil. Det verkar ju som om felkoden på lambdasonden är ett sekundärt fel eftersom bilen börjar gå dåligt först och sedan sätts koden. Jag skulle nog kolla upp spridarna. |
|
|
kolla att tändspolarnas strömförsörjning är i skick... ingen korrosion eller sånt. Korrosion vid säkringen till tändspolarna troligen orsakad av motortvätt orsakade att farsans 523:a började rycka och förstörde katten. Mvh, Anders Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl... |
|
|
Jag fick köpt en tändbox eller databox som den andra firman fixade, men det blev skit samma. kontakten under insuget har jag inte kollat men det är inte alltid jag märker att bilen går på 2-3 cyl, tror att felet kan komma så snabbt att det inte märks, men tillräckligt för att sätta felkoden. hur kollar man spridarna??. Har även bytat stiften idag till orginal (NGK) se on det hjälper. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.