|
|
|
|---|---|
|
Jag har inhandlat en BMW 525i-88,bilen har stått ett år under ett träd så den har blivit lite "mossig".Bromsarna kärvar lite grann,kommer dom att "ge med sig" med tiden eller måste man skruva isär oken osv.Bilen har gått 25000 mil men verkar frisk i motorn,är det något jag bör tänka speciellt på vid dessa miltal? Alla tips är välkomna. | |
|
Eftersom den stått ett tag så har antagligen inte någon form av service gjorts.. Så jag skulle absoult byta olja och filter,skulle även byta stift och luftfilter så man vet att de är fräscht! Bromsarna ska du helt klart kolla över om du känner att dom inte fungerar till 100%,är ju inte så kul om dom ger upp när du är ute och kör kanske... |
|
|
Det ABSOLUT viktigaste du ska kolla är när kamremmen och spännrullen byttes. Den ska bytas vart 4:e år eller 6000 mil, det som inträffar först. Annars får du motorras direkt. Kolla också ventilspelet, skall vara 0,25 vid kall motor. Vad gäller bromsarna tycker jag absolut att du ska demontera oken/klossarna/skivorna och göra en ordentligt rengöring och uppsmörjning. /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.