|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett vinande ljud som uppstår efter stopp, typ rödljus eller snabbparkering. Kommer från motorrummet men har inte lyckats att lokalisera exakt vartifrån. Ljudet uppstår endast när motorn har rätt arbetstemp. För att sedan försvinna efter en stunds körning. Någon som har en aning vad det kan vara eller har samma problem? | |
|
Kan du beskriva ljudet lite bättre? Kommer inte ihåg vad den heter, men det går in någon sorts "fläkt" har jag för mig som kan börja låta lite när motorn har rätt arbetstemperatur när man är inne i stan och köra sakta. Man kan höra det tydligt när man accelererar iväg försiktigt på 1:an och lite på 2:an. //Schnitzer |
|
|
Jag var inne på om det kunde vara kylfläkten som för liv om sig. Det låter ungefär som en vinande växellåda. |
|
|
Låter nästan som kylfläkten om du frågar mig... :/ Det sitter ju en fläktkoppling som gör att fläkten "går med motorn" när den börjar bli varm t.ex vid ett rödljus... När sedan tempen går ner lite släpper kopplingen och fläkten går inte för fullt... Men det visste du kanske redan? ;) Finns säkert nån som kan förklara funktionen bättre än mig... :) |
|
|
Jo, jag vet hur den fungerar. Men blev lite orolig när det började vina om bilen. Bara så där. Tack ändå |
|
|
Det kan ju vara så att fläktkopplingen börjar ge sig? :/ |
|
|
Testa att stänga av ACn när du hör ljudet. På min visade det sig att det var AC kompressorn som lät. Danne Min bil: Länk |
|
|
Har testat att stänga av ACn. Konstaterade idag att det är kylfläkten som viner. Får se till att få den bytad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.