|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Det är dags att avveckla sitt BMW ägande och hobby och sälja sin 3,0 av årsmodell -73. Bilen är totalrenoverad och blev klar 1994. Därefter har bilen använts sparsamt men regelbundet Stått mestadels i varmgarage. Mitt utgångspris är en bra bit över 120tkr. Vad tror ni värderingsexperter? Har inte bråttom att bli av med bilen och det ska vara rätt köpare (=entusiast). Bilder här: Länk Kan också tänka mig att sälja bilen till Tyskland. Någon nämnde en summa runt 17 -18 Euro. Rimligt? En titt på mobile ger ett brett prisspann. Någon säljannons har jag inte lagt ut än. Tack på förhand. Mvh Scheckheft Länk |
|
Vadan denna tråkiga avveckling? Jag är inte expert men 120 000 +/- 20 000 känns rimligt. Fin bil! |
|
|
Scheckheft: FInns en liknande för 75Tkr i ludvika(se nedan) Modell BMW 3.0 csi Årsmodell 1973 Färg mörkblå Mil 12.000 Kaross 000 (Övriga serier/Vet ej) Automat Nej Touring Nej Län Dalarna Stad ludvika Pris 75.000:- Och varför skilsmässa så snabbt? |
|
Scheckheft |
Hej starre: svårt och säga något om bilen i Dalarna. 75 000 skulle jag aldrig sälja bilen för. Jag vet vad jag har och bilar i skicket som min finns inte många av. Letade i över ett år och tittade på objekt i "bra bruksskick" eller "renoverade". Katastrofbilar hela bunten. Anledningen att jag funderar på att sälja är att jag helt enkelt inte har tid att nyttja bilen. Nyinköpta huset och jobbet tar alldeles för mycket tid. Dessutom har jag nu tre bilar hemma och alla ska vårdas och underhållas. Några fler åsikter angående priset? Mvh Scheckheft Länk |
|
Tycker ett pris på ca 140-150´ borde vara rimligt med det skicket din bil ser ut att ha. I tyskland kan du förmodligen få ut några lappar till, men det är ju kul om bilen stannar i sverige... Kan väl dock ta lite tid innan "rätt" köpare dyker upp. Har även hört att Norge har stort sug efter dessa bilar och om jag inte fattade fel så slipper de sina jätteskatter om bilen är äldre än 30 år (men jag är osäker på detta) och importeras. /Johan mvh /Johan |
|
|
Är superkass på priser när det gäller såna här fina gamla klassiker. Tittade på bilderna och den ser ju verkligen ut att vara i toppskick. Även om du inte har tid att vårde/köra den ordentligt just nu så tror jag du skulle ångra dig om du säljer den. Och om du skulle vilja ha en i framtiden så blir det nog svårt att hitta en i det skicket. Behåll den vettja...... |
|
|
Riktigt läcker bil! Skulle nog fundera två gånger innan jag sålde en sådan fin vagn. Tyvärr kan jag priserna för dåligt men 120' känns helt klart rimligt för en sån vagn. Ganska risiga exemplar brukar ju kosta runt 70-80' och det är säkert inte billigt att få dom i skick som din ser ut att vara. |
|
|
Jag tror tyskland är rätt ställe för din fina bil :-) Den skall definitivt ligga i den övre prisklassen på Mobile. Jag har annons på min och det mesta intresset har faktiskt varit från Norge. T o m två olika som har sagt att de kommer en viss tid och hämtar den, för att sedan utebli... |
|
|
Ahhh vilket habegär du ställer till med,den ultimata BMWn i mina ögon.Helt klart värd 120 minst.Exportera endast i nödfall.Hade min park varit mindre hade du haft en spekulant. Mvh/Micke |
|
| I Uppsala rullar det just nu en 3.0 CSi -72 som ser ut att vara i fint skick. Den är grön med brun/beige skinnklädsel och är uttagen 1976 enl. v.v. har haft 15 ägare. Ägaren ska ha 125.000. | |
Scheckheft |
Hej Gammal tråd, bilen är kvar i min ägo :) Den dagen jag ska sälja bilen gör jag det i Tyskland. I Sverige får jag aldrig de pengar jag vill ha. Tånnis värdering + 10 000 kommer nog i närheten av det jag tror jag kan få för min i Tyskland. Mvh Scheckheft |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.