|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Lazy... Tänk då känslan av att ligga i sagda 100, fast med ett varv på knappt tusen rpm. Och omkörningar sker kraftfullt vill jag lova. ;-) |
|
|
Kan man leva med plastlukt & avsaknad av kvalitetskänsla i interiören så är det säkert underbart!! ;-) |
|
|
Nån plastlukt har aldrig känts till... Övriga "anklagelser" kommenteras ej. ;-) Jo förresten! Det finns ju inget som kan andas kvalité... tomt på allt, typ. |
|
|
upptäckte idag att jag är också en "vridofil" var ute o körde 500SL (V8, 5liter, 326hp, 450nm) igår och idag :) nästa bil ska ha en trimmad ve-åtta eller större bara motormullret ger ståfräs skiter i vad den drar :P ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Hydrolift: Vad är det för vrid i den pjäsen? //Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Hmm... får väl säga som RollsRoyce sa förr... tillräckligt. För allvarligt så vet jag inte, men enligt info jag fann på nätet nu, så är det 700 Nm. Tillräckligt, som sagt. |
|
Paap Reeder |
.. såg idag på ett inslag på rapport som gav mig en ide om vad jag skall göra om jag ev säljer V12:an!! Jag skall börja köra LKAB´s malmtåg.... i a f litet då och då för att reducera abstinensen. Gissar nämligen att det darrar till likadant i brallorna när man knäpper på strömmen i malmtåget som när man lägger i D på V12:an .... MVH /// Paap R |
| Det är skillnad på vridofil och vridoman. En vridofil sitter i en Jagga, BMW eller Merca och fölitar sig på cylindervolym kontra en vridoman sitter i en "svenssonbil" med en stressad R4:a. ;-) | |
|
Men allt som producerar riktigt hög effekt eller riktigt högt vrid har en turbin som huvudingrediens. Ex. Flygplansmotorer även om dom inte har något monstervrid i förhållande till effekten. :-) Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.