AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.365

Har upptäckt att jag blivit vridmomentsberoende - en sk vridoman!

Sida 3 av 3
Lazy...

Tänk då känslan av att ligga i sagda 100, fast med ett varv på knappt tusen rpm.

Och omkörningar sker kraftfullt vill jag lova.
;-)

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Kan man leva med plastlukt & avsaknad av kvalitetskänsla i interiören så är det säkert underbart!!

;-)
Nån plastlukt har aldrig känts till...

Övriga "anklagelser" kommenteras ej.
;-)

Jo förresten!
Det finns ju inget som kan andas kvalité... tomt på allt, typ.
upptäckte idag att jag är också en "vridofil" var ute o körde 500SL (V8, 5liter, 326hp, 450nm) igår och idag :) nästa bil ska ha en trimmad ve-åtta eller större bara motormullret ger ståfräs skiter i vad den drar :P

___
Mvh
Patrik N.
Hydrolift: Vad är det för vrid i den pjäsen?

//Morgan
Alpina Club Schweden
Länk
Hmm... får väl säga som RollsRoyce sa förr... tillräckligt.

För allvarligt så vet jag inte, men enligt info jag fann på nätet nu, så är det 700 Nm.

Tillräckligt, som sagt.
Paap Reeder
.. såg idag på ett inslag på rapport som gav mig en ide om vad jag skall göra om jag ev säljer V12:an!!
Jag skall börja köra LKAB´s malmtåg.... i a f litet då och då för att reducera abstinensen.

Gissar nämligen att det darrar till likadant i brallorna när man knäpper på strömmen i malmtåget som när man lägger i D på V12:an ....

MVH /// Paap R

Det är skillnad på vridofil och vridoman. En vridofil sitter i en Jagga, BMW eller Merca och fölitar sig på cylindervolym kontra en vridoman sitter i en "svenssonbil" med en stressad R4:a. ;-)
Men allt som producerar riktigt hög effekt eller riktigt högt vrid har en turbin som huvudingrediens.
Ex. Flygplansmotorer även om dom inte har något monstervrid i förhållande till effekten. :-)

Flåklypa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.