|
|
|
|---|---|
| Vet någon hur man återställer cabben på en e36 -94. Har dragit i handtaget under baksätet för att få upp cabben. Kan någon berätta steg för steg hur jag kan lösa detta själv? Har läst gamla inlägg men tycker dom är lite odetaljerade om hur man ska göra. | |
|
Hej! Har varit uppe flera gånger. Sök så hitter Du. Inte svårt. Carl |
|
|
Du återställer bägge motorerna, uppe till vänster bakom isoleringen i bagaget i sina respektive lägen när du lagt cabben på plats i sin låda samt stängt locket. Håll sedan cab-knappen i läget "öppna cabben" när du vrider nyckeln till läge II. Efter några sekunder drar motorerna ned cabluckan, processen vänder och cabben kommer upp. Allting återställt!! Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
| Tack för era svar. Har plockat ner filtmattan till vänster i kofferten och ser bara en motor, får bara upp den ett hack så den kommer inte in sista biten. Kan ej snurra på splinsen så motorn kommer in sista biten. Var sitter den andra motorn? Möjligt jag måste återställa den andra först för att sedan kunna få motorn jag hittat i sitt rätta läge. | |
|
Hej! En motor sitter direkt in till vänster när Du öppnar bakluckan. Typ 1-2 decimeter framför bakljusinsatsen. Du drar motorn in mot mitten på bilen för att återställa den. Den andra motorn som sitter längre framöver kan vara lite knepig att få att passa in. Jag tog tag i kuggarna med polygripen och vred några millimeter. Då funkade det. Lycka till! Carl |
|
| Skrubb I Lådan! | |
| Tusen tack Carl 123!! Hittade den andra motorn och kom till bra med en vinklad lödkolv som jag drog tillbaks motorn med. Den andra motorn satte jag i första hacket och pressade skumgummi under, då hoppade den själv i sitt rätta läge när jag tryckte på cab knappen.Nu är det det tråkigaste kvar, sätta filtmattorna på plats i kofferten. | |
|
Det är bra att veta hur man gör detta. Inte alltid det är sol... :-) Carl |
|
|
jag fattar inte hur man ska komma åt den första motorn? och hur man ska återställa dom. jag råkade dra i den spaken under sätet och har tryckt tillbaka kukhjulet i sitt räta läge men hur kommer jag åt den andra motorn? mvh |
|
|
Hej! Motorn som driver luckan sitter direkt in till vänster när Du öppnar bakluckan. Typ 1-2 decimeter framför bakljusinsatsen. Du drar motorn in mot mitten på bilen för att återställa den. Carl |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.