|
|
|
|---|---|
|
Hej Var ute och körde i går, ett tu tre så tändes en lysdiod på panelen uppe i taket "motoröl" stanna ögonblickligen kolla oljan men den va OK. Vad kan ha gått sönder...? Tacksam för svar. | |
Manga |
"Motoröl"-lampan i checkpanelen är inte kopplat till oljetrycksgivaren, utan till en nivåmätare för oljan. Den tänds alltså när oljenivån är lite låg, dock inte så låg att du iinte kan köra, så du har fortfarande oljetryck. Med andra ord, kolla upp ordentligt hur mycket olja det finns i, det går förmodligen att fylla på lite Mange |
|
Tack för svaret Kollade oljenivån det såg ok ut(ungefär mitt imellan strecken) kan det vara nivågivaren som gått sönder då.?? |
|
PAM |
Den ska börja lysa när den är mitt imellan. Det gör min oxå. så du kan tuta o köra en stund till utan att fylla på. |
|
Tackar å bockar för svaren |
|
| gott å höra... har fått i stort sett panik varenda gång den sabla lampan tänts... kört jätte lugnt till närmaste bensin station... ;-) känns lite fånigt, men "better safe than sorry" | |
| Jeg bruker å fylle på en liter olje når Motoröl-dioden i taket tennes. Da kommer olje nivået rett under fullt på peilepinnen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.