|
|
|
|---|---|
| Går det att få igenom en dylik bil genom reg.besiktningen eller är det helt original som gäller när man skall importera? Länk | |
|
Besiktningen har nog inget att invända så länge bilens specifikationer är oförändrade. Personligen hade jag dock föredragit en M3:a i orört skick vid en eventuell import. Ser både betydligt bättre ut och torde hålla sitt värde bättre än bilen du länkar till. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
| Det kan definitivt bli problem, t ex med lyktor och sänkning. | |
|
...och avvikelser i däckbredd/inpressning från helbilsgodkännandet! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
cane |
wow, världsrekord i ful rumpa? :) |
|
Som både liste och Johan B skriver KAN det bli problem med allt det ovannämnda. Jag har dock själv reg.besiktat bilar med både "konstiga" hjuldimensioner samt belysning som saknar e-märkning etc. utan problem. Beror nog på hur korrekt/nitisk besiktningsmannen är vid tillfället. Bilen det länkas till skulle jag dock som sagt aldrig försöka mig på att importera till vårt i övrigt så vackra land. Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
| Nu avsåg jag inte exakt en sådan bil som jag länkade till utan jag länkade bara som ett exempel, kanske något extremt dock. Det jag tänker på är sänkningar som man kanske knappt kan se med blotta ögat, sportavgassystem och icke BMW-fälgar som skulle kunna ställa till problem. OT: Bilen i länken bör ju enligt resonemangen få väldigt svårt att registreras i Sverige. | |
|
Kolla i tyska breifet(om det gäller från tyskland) vad det står där ang helbilsgodkännande,däck o däck dim osv det måste stämma med verkligheten, svensk bilprovning är rätt hårda med det... |
|
| Ögonlock brukar inte uppskattas... | |
| Jag plockade in en cab i vintras. Den hade ögonlock, var toksänkt så att den fick lyftas för hand i fronten för att komma upp på bryggan, avgasröret bestod av två stycken rör, 10cm i diameter. Blev själv förvånad att den gick igenom med detta. Blev ännu mer förvånad när jag fick en anmärkning på "suddigt" halvljus höger. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.