|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kommer upp hur mycket som hälst när jag söker på R-däck, därför undrar jag om man kan köra med sånna däck dagligen, i vått o torrt? Har nämligen fått superpris så undrar hur det ligger till... /Manray/ | |
|
Bara däcket är E-klassat (Jag har för mig att det heter så), alltså godkänt för att användas som gatdäck så får du använda det som bruksdäck i både vått och torrt. Men det är nog definitivt inget att rekommendera att använda ett R-däck i regn då de främst är gjorda för att gå på bana i torrt väglag. R-däcken måste man få upp lite temperatur i för att de ska greppa bra, och det får du knappast på vanlig väg och förstås inte i regn då vattnet kyler däcken. Mönstret i ett sådant däck är heller inte optimalt för att leda bort vatten så det blir mycket lättare att vattenplana. M3 CSL såldes med ett semi-racing däck som är ganska nära ett R-däck och det ska tydligen vara väldigt lömskt att använda på blött underlag. //Daniel |
|
|
CSL Såldes med Michelin Pilot Cup som ändå får anses vara det värsta r-däcken och så nära slicks man kan komma. Det är väldigt lömskt i regn och kräver mkt värme innan däcket funkar riktigt bra. Finns en del kompromisser som t ex Dunlop SuperSport Race. Tyvärr har dessa slutat tillverkas men går fortfarande att få tag i hos en del handlare. Det däcken funkar desutom väldigt bra i regn. |
|
|
Tack så mycket, blir nog dumt att köpa dessa även fast priset är sjukt bra, kanske tar en uppsättning när det är dags för bana iaf :) Nu är det däckonline som gäller! /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.