|
|
|
|---|---|
| hur ska man på lätaste sätt trimma en 318 vill typ att den ska ha 150-200hk hur ska jag göra? | |
|
jag är inte alls bra på motorer och sånt..men jag skulle tippa på att du får byta kamaxeln till nåt värre och lite annat? E30 for ever....and allways=) Bilen: Länk |
|
|
:) Kamaxel kommer du nog inte så långt med tyvärr...Skulle nog tro att ska du upp i 200 hk är det överladdning som gäller, och du får säkert lägga ner en hel del pengar för dom hk:na. Byt motor i stället, billigare och bättre ;) |
|
| om man ska överladda måste man byta kolvar eller är de nå mer förutom turbo man måste inhandla? | |
|
OJ! Typ spridare, IC, nån sorts sprutdator (iaf om man vill vara någolunda seriös), smidda kolvar, smidda stakar (helst). Det går att göra listan lång om man vill.. Sen ska ju resten hålla oxo... typ hela drivlinan... "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
| de blir nog ganska dyrt men om man byter motor då måste man ju byta typ hela drivlinan eller? | |
|
Vet ej, men köper du en m20+växellåda+kardan blir det garanterat billigare än att toktrimma din befintliga...Är långt ifrån nån expert på ämnet men i mina ögon är det vansinne att börja trimma med ett sånt objekt i grunden när det finns så mycket bättre att tillgå... Men det är ju va jag tycker :) |
|
| hur många hk får man om man byter till trimkam, sport-filter/avgas inte så mycket men alltid nåt :D tills vidare så kan man ju klara sig på några extre hk | |
|
Länk Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| har inte kunska/verktyg i hur man ska bora upp cylindern är mest nyfiken på hur man ska öka effekten en aning har en budget på 6-7000kr för tillfälet hade mer förut | |
|
är inte lönt att försöka trimma den maskinen! gör då hellre som föreslagits köp en m20 maskin och bygg på istället,bra mycket mer ekonomiskt! MVH Johan K |
|
|
Johan, vad säger du? Du vet väl att den köra m10án har bra mkt högre effektgräns än vad någonsin en m20 kan prestera + att maskinen väger mindre. 6-7k glöm överladdning och allt det där, Antingen spara dina pengar och låt bilen vara som den är tills du har råd att köpa nyare/starkare bil. Eller köp en färdig 2,2l m10 maskin...du bör hitta en hygglig maskin för den summan /Pelle |
|
|
tror de får bli en trimkam sen så alufälgar istället......var kan man köpa en trimkam till 318-82 e21 hitar ingen själv nån som vet en hemsida? |
|
|
överladdning kan bli billigare änn man tror?:) ett grenrör för 1000-2000 kr!! en turbo för nå liknande pris. sen ett par dubbla fuggar på Den orginal maskinen..!!! men som sagt lite mek vana å tålamod så fixar du lätt 150-250 hk....under 1 bAR. |
|
|
behöver man inte göra nåt mer? |
|
|
Läs om mitt gammla bygge! Länk Man kan ha roligt med små medel oxå! MVH Sandor S. |
|
|
BMWiggen jävligt grymt bygge för den summan pengar blev faktist väldigt inspirerad |
|
|
Tack! Jag kan säga att den motorn rullar än idag i min gamla 518 fast utan turbo och 32tusen mil på nacken,och fortfarande orörd! Jag hade ca.200hk när jag fick rätt på laddtrycket. Laddade mellan 0.8-1.0kg, tyvärr så ville inte kopplingen riktigt med det höga vridet. Lycka till med bygget! MVH Sandor S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.