AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
973

När ska jag slå till på 318 E46?

tjenare!
jag tänkte skaffa en 318 e46 men jag kollade runt priserna ligger ju lite högre och min ekonomi tillåter inte mer än 99 tusen så jag kan avakta lite till men när ska jag slå till allså är det på vintren som priserna faller eller? en regning dag?
hjälp...
Glag och skönt sommar.....
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Man brukar säga att priserna sjunker något frammåt hösten när nya årsmodellerna kommer.

Men jag tror inte det är så avgörande, slå till när du hittar en bra bil till rätt pris oavsett årstid.

Det var länge sedan 318i e46 sjönk under 99'.
Mellan 80-90 ska du kunna hitta en ganska fin -98 eller -99.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Tror inte e46-erna kommer o sjunka nåt mer framöver.
Dem gick ju ner i pris nu när nya serien kom ut, så nån märkvärdig sänkning tror jag inte på.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
I så fall är det en väldigt unik bil.

Ytterst få bruksbilar håller värdet, tyvärr.
MEN NI SÄGER ATT PRISERNA HAR FALLIT UNDER 100 DET SÄLLAN MAN SER EN BRA E46 UNDER 100 TUSEN LAPP VÄNTAR NÄR DET BLIR SÅ JAG SKA SLÅ TILL....EN ANNAN FRÅGA HUR MYCKET KOSTAR OM MAN KÖPER 4 /ST FETA 18 TUMS BMW DÄCK..? OCH EN KOMPLET KITT PAKET...VET NI NÅN BRA STÄLLE PÅ NÄTET?

mvh/nATASHA
Kolla blocket eller powerbörsen efter (begagnade) fälgar.
Kolla på stylabilen.se för spolierpaket m.m.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Tja

Det behöver inte vara nån unik bil.
E46 har haft sitt prisfall under våren 05 när nya serien kom ut, naturligtvis så sjunker ju priser med tiden, men jag tror inte på nån radikal prisfall nu inför vintern.
Håller med Mocke.

Alla bilar sjunker bilar ju i värde och det lär ju E-46 också
göra men nåt riktigt fall tror jag inte de kommer göra i alla fall.
E-39 har väl legat skapligt stabilt nu ett tag efter att den gjorde ett ordentligt värdefall när E-60 kom. Borde ju vara ungefär samma för e-46.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En tidig e46:a har givetvis haft sin största värdeminskning vid det här laget men skulle tippa att en 318i -99 sjunker med mellan 8-10% de närmaste åren.

Finns gott om 318 e46 på blocket från 80'.

Kanske denna kan vara något? Pruta 5-7' till så har du nog gjort en bra affär om bilen är fin och välvårdad.

Länk

no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Den sista är med största sannolikhet importerad men det kanske du inte har ngt emot.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Varför tror du att den är importerad?

Står svensksåld i rubriken, men det behöver iofs inte vara korrekt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med, ingen större vits att sätta ut sv-såld om den inte är det. Det lär ju upptäckas relativt fort och säljarens trovärdighet ökar ju knappast.

___
//Ulf
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Jag har sån svky till människor som döljer regskylten.
Vilka jävla idioter. Ok jag har förstående om man säljer en Ny M6:a eller en annan svindyr bil, men inte för "vanliga" bilar.
Som jag skrev på en annan tråd.
Det ska mkt till innan jag ens blir intresserad av en sån bil.
Vad är poängen med det att dölja skylten?
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
avsky ska det stå.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror faktiskt att många i dag gör det enbart för att dom ser att andra gör det i sina annonser. Man blir ju lätt undrande när man ser en rostig Kadett -89 med dolt regnr...

___
//Ulf
Sedan hade den väl gått 17k mil också? Satsa hellre lite mer pengar eller vänta så du får en bil som har gått färre mil...

Klart att alla bilar sjunker i värde men jag tror liksom de flesta ovan att e46an har haft sitt kraftigaste prisfall när den nya modellen kom precis som e39 fick precis när e60...

Nästa gång man ska köpa bil (om 3 år) går det nog att hitta en riktigt fin e46 kombi med riklig utrustning för en helt okej peng...

En bil är ju nästan alltid en förlustaffär... om man räknar i pengar vill säga...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.