AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.021

Storlek på högtalare i hatthyllan på e34

Hej, jag undrar va det är för storlek på högtalarna i hatthyllan på min 530 e34 -89.

tack på förhand
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
5,25".

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
jasså där också? ja vet att det sitter 5.25" fram
Am
569
Ambush
540i/6-94
Jag hade loss mina då jag ska byta ut dom mot DLS och såg att dom var tillverkade av Nokia (!). Det som det företaget inte sysslat med finns inte ;)
hehe ok.. men hur djupa högtalare kan man få plats med där bak? eller passar alla 5.25"?
har precis monterat in ljud i min bil har en e34
det e 5.25 både bak å fram---
men tänk på att dämpa lite å så.. e en en plastlåda dom sitter i bak å dämpar du inte med dämpmatta eller nåt annat så komemr det låta mkt illa låtar ihåligt... ett tips :)

BMW JUST REAL LOVE
haha ok.. hur dämpade du?? jag har installerat ett bra fram system men tänkte köpa och koppla in bak högtalare... något tips på vilka?? funderar på dls eller focal.. kör infinity Beta fram system.. vad har du för grejer?
jag dämpade hålen å vanlig dämpmatta men det räcker inte ska nog lägga nåt som e väldigt resonans dödande typ som underredsmassa eller nåt liknande....
tips hm det e svårt beror på vad man gillar dör ljud.. kör med peerless e ett danskt företag som e stort men inet så känt över sitt namn det e tex deras högtalare som sitter i ett antal exlusiva märken...

BMW JUST REAL LOVE
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Vad e det för storlek i taket bak på en touring?
5,25/ 6½
hm vågar inte säga säkert men tror mkt stark på 5.25
har sett dom förut i en kombi... lättast att ta av gallret å kolla

BMW JUST REAL LOVE
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det är 5,25" även på Touring.

/Per
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Ok tack!!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hej, Rolle83!

Ett tips är bil-anpassade JBL 5,25" eller äldre KEF/British Audio dito! Det går inte att få schysstare ljud i en bil...anser jag! (och det anser även hela den seriösa HI-FI Världen... Martin Jarvis inkluderad...o DÅ ÄR det bara bra..så är det..Han är o har alltid varit något av Brittisk Guru...)

/Anders

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
An
88
Annoying thing
525I Touring -92
Hur är det med DLS 2-vägs högtalare då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.