|
|
|
|---|---|
|
Tänkte tvätta min spridare, förmodligen med "ultraljud". Hade tänkt att använda ren fotogen som "tvättmedel", är det bra eller dåligt? Vad rekommenderas? Skall man strömsätta spridarna o "köra" de så att säga?Isf vilken spänning skall man ha, 12V?Kan o-ringarna ta skada av fotogen? Hur byter man o-ringarna som tätar mot insuget lättast?På en E30 jag bytte behagade "plast hattarna" som sitter på spridarna att sitta fast bra hårt,dessutom gick två av de sönder... Alla tips o trix mottages tacksamt:-),även tips på nån firma som tvättar spridarna för en human summa, alltså bara själva tvätten demo fixar jag själv. | |
|
Jag hade liknande funderingar förut: Länk Jag krängde bara o-ringarna över plasthattarna, men man måste vara försiktig så att inte plasthakarna går av. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Är det en jobbig procedur att plocka av spridarna? www.kjell.com har ju billiga ultraljudstvättar. Kan dom duga att tvätta med? Länk |
|
|
Demontering av spridarna är en enkel match när du fått bort allt annat som sitter i vägen. Fick tipset att smörja o-ringarna ordentligt innan återmontering med ett milt smörjmedel. |
|
| Om du kan så använd helst inget verktyg vid byte av o-ringarna då det är lätt att skada både o-ringarna och ytorna de ska täta mot. | |
|
Smörj dem med hypoidolja, dvs olja från slutväxeln. Så står det i fler av mina rephandböcker. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Men vad tror ni om ultratvätten från Kjell & Company, duger den eller ska det till nån proffsmaskin för att skaka rent spidare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.