AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.835

Äntligen en E32...

Sida 3 av 3
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, 6 lax är verkligen inte mycket för en E32! Sjukt billigt!

//Schnitzer
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Nya bilder: Länk

mvh

don_salvatore87
Visa användare
834
don-salvatore87
Bytte säkring nummer 17 och 20 och så fick man igång Check Control och OBC, men elhissarna, takluckan och centrallåset funkar inte, bytte även säkring 30, 31 som styrde dessa, kan det vara huvudsäkringen?

mvh

don_salvatore87
JT
2
JTS
730i-91
Fungerar vindrutetorkarna? det finns en styrbox som styr cetrallås
elhissar taklucka vidrutetorkare.Det fanns iallafall en sådan på min 87a 735a den pajade på grund av låg batterispänning. Tydligen är boxarna känsliga för det så ha alltid koll på laddningen på batteriet.Har för mig att det var en av boxarna
under baksätet
Visa användare
834
don-salvatore87
JTS: GM Modulen eller?

På min bil så funkar inte elhissarna, centrallås, taklucka och vindrutetorkarna ( bara den snabbaste hastigheten funkar )

mvh

don_salvatore87
JT
2
JTS
730i-91
Har ingen aning vad modulen heter byttes på verkstad när jag var i norge och jobbade och hadde ingen tid att meka själv.Men det kan förklara ditt problem med larmet mitt larm avaktiverades genom att låsa upp dörren och aktiverades genom låsa dörren men endast om vred ända till dedlock läget. Modulen kostade ca 2000 till 3000kr om jag kommer i håg rätt.
Visa användare
834
don-salvatore87
JTS: Japp, märkte det efter flera timmar av evigt tutande och försök att avaktivera larmet, så klantig man kan vara.

Misstänker att det kan vara fel i nån av boxarna, har kollat säkringarna och de ser hela ut, men med tanke på att flera sladdar i bilen är avklippta så kanske problemet ligger där, får se senare =)

mvh

don_salvatore87
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Jag kan bara säga som din rubrik;

Äntligen en E32.

Igen. Köpte en 750IAL -88 igår. Samma färg som din, kanske lite ljusare. Otroligt bra bil till ett än mer otroligt pris. Utsidan i absolut perfekt skick. Alla lister tom ser ut som nya, inte en repa nånstans, ny framruta mm mm. Buffelskin och nyrenoverad klimatanl, kyler nå otroligt.

Sen upplevelsen att köra den, motorn går mycke fint, sitter M-sport dämpare o fjädrar på den. Känns iof lite för hård i stadshastighet, men den är vansinigt stabil. Känns inte som att den väger så mycke alls. Kraftigare krängningshämnare, gör även det stor skillnad.

Ja, jag är lyrisk nu. Säljaren ska ha ha en eloge för att han tagit hand om bilen så väl, han har haft den i 6 år.

Ronny.
Visa användare
834
don-salvatore87
RonnyL: Får gratulera till den ljusblåa 750'n, såg den bilen på bild, otroligt pris och med E38 fälgar, Kanonköp ;), önskar att min kunde vara i ett sånt skick, en lång väg kvar.

mvh

don_salvatore87
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.