AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.833

Äntligen en E32...

Sida 2 av 3
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Här finns bilder på bilen: Länk

vad tycker ni om den?

mvh

don_salvatore87
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Don:

Den såg fin ut! Efter att du har lackat om detaljerna som behövs så är den kanon.

Måste säga att originalfälgarna var i mycket fint skick. Det ser man inte ofta.

//Schnitzer
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Okej, rätt fin bil men hade jag fått 150.000kr att lägga på den bilen hade den sett ut som NY och fått in skinnstolar från skroten. Den hade haft alpina 18" och hurmycketgodissomhelst med en reko stereo + slutsteg....

Men sen finns det ju de som gillar att betala överpriser.

Jag kan inte tänka mig att det finns en männsika som lägger 150lax på den och låter den vara halvsunkig(som den är om det är 150lax i den).

Omlackering kan man hitta för 8tusen.
Skinnsäten från skroten går på 15tusen. 10 om man känner honom.
Fet stereo runt 25tusen om man vill krydda med GPS o DVD.
Inspektion 2 går väl på 6tusen? 8 max?
Bromsar 10tusen?
Feta stötdämpare runt om 50.000?

Jag får det inte till 150 där ens.... Resten kan man ju lägga på ett gäng sprillans nya alpina 18".

Eller är det så att bilen är kompressormatad?????

Inget illa menat men jag tror att förra ägaren har samlat in sina kompisars kvitton eller dyl.
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
Hej,tyckte bilen såg jättefin ut.
Ik
223
Ika
525i -88
Känns som att mr Don kommer att få sig ett par härliga "pling" när alla dessa kablar ska kopplas rätt...;)
Men du kommer nog ha bra koll på e32 mittkonsoller i framtiden. Lycka till med bilen.
Jag tycker att den såg fin ut, härligt med orginal fälgar och blinkers, snyggast så!!

Men oj vad det finns att göra med alla sladdar ...

Får man fråga vad du fick ge?
Den såg trevlig ut! :)

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Ser ju ut som ett trevligt projekt med potential! :)

Maverick: Att du skulle köpa 18" Alpina, massa efterinstallerad audio- och videoutrustning osv är ju helt irrelevant för bilens skick.

150 000:- i kvitton låter dock fruktansvärt mycket på ynka 4 år. Får man fråga vad det är för reparationer som står på kvittona, don-salvatore87?

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Inget illa menat alls om bilen. Vet själv hur det känns när ens drömmar går i uppfyllelse.

Pengarna kan lätt sticka iväg när det krånglar helt klart. Lät bara konstigt att lägga sådana summor på bilen och sen sälja den. Normalt sett brukar ju folk bränna upp den eller skita i det. Hur han gjorde så förlorade han ju på det och det vet jag inte om han ville.....

Bara du är nöjd så =)
Visa användare
834
don-salvatore87
Tjena! En E32 entusiast kom och hjälpte mig med motorn, fick bort en del missljud och ventilerna skall justeras till helgen, sen så skall nytt kablage monteras under helgen, stort creds till denna entusiast som är medlem i forumet och som hjälper mig! Idag så fixade jag bägge dimljusen fram (urkopplade) sen så fixade jag 2 lister, bilen blir bara bättre o bättre, sen under denna månaden så skall förhoppningsvid inredningen återställas + en stooor rekond av den.

Ska göra en lista av rep. kvittona senare...

mvh

don_salvatore87
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Don:

Det går fort framåt med att fixa saker. Tummen upp!
Mår faktiskt dåligt när jag tänker på min 750 E32 som jag sålde.

//Schnitzer
Visa användare
834
don-salvatore87
Schnitzer: Varför mår du dåligt? har något hänt med den? Din 750i var väl i ett bra skick, individual Macaoblau kulör tror jag att det var med original träratt...

mvh

don_salvatore87
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Don:

Du har alldelles rätt! Det jobbiga är att jag saknar den väldigt mycket. Den var otroligt rolig att köra. De som var och tittade på bilen och köpte den var i stort sett förbannade på bilen. Du kanske har sett den i frilansargalleriet? En av killarna sa att den måste vara omlackad i Polen. Verkade inte som att de gillade lackeringen. Inte för att överdriva nu, men jag fick mycket beröm av folk som tyckte att den var extra fin i lacken. När man tog på den så var den helt len och mjuk. Hade polerat den som en dåre! Tråkigt bara när man får så dåligt bemötande. Hade en kompis hemma hos mig då som tyckte att köparna var de största idioterna som han någonsin träffat. Synd!

//Schnitzer
Visa användare
133
Morgan_
750iAL -89
ja schnitzer du var t o m deppig i telefonen ni vi pratade :) Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Morgan_:

Jo tack :)

//Schnitzer
Visa användare
834
don-salvatore87
Tjena allihopa!
Idag så har man fixat iordning bagageutrymmet, ser ut som nytt =), alla skruvar monterade och matten avkemad, tog ut bilen idag och den ser faktiskt ny ut, burklacken märks knappt, han som lackade med burken visste vad han gjorde, men bilen skall ändå lackas om senare...
"Övningskörning"s skylt har inhandlats och har monterats på bagageluckan, riktigt snyggt!

Schnitzer:
Synd att höra :( , prutade de mycket? Hur hårt körde de bilen när de provkörde?

mvh

don_salvatore87
Är det nå drag i den då?

Ska du byta till vita blinkers?
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Don:

Nej, de fick inte pruta mycket. Hade ute den för 53.000 kr och de fick pruta ner till 50.000 kr. De började att pruta ner den till 45.000, sedan 46k, 47k, 48k, 49k och sedan sa de: "Jaja, får väl köpa den för 50.000 kr".

Han som körde drog ur bilen litegrann, men inte farligt. Kom ihåg en av gångerna när han tryckte kick-down i 50-60 km/h, men det är ju självklart att han skulle göra det eftersom han kanske skulle köpa den.

//Schnitzer
Visa användare
834
don-salvatore87
Jabbal: Jag gav 6000kr för den, man hittar knappt bra E30 till det priset, så en E32 i hyfsat skick som min bil är i nu tycker jag är ett kanonpris!
Nej, det verkar ju inte så farligt!

Snygg som tusan var den!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.