|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena! Köpte nyss en E32 730IA 1989 royalblå rätt så skön bil med tanke på vad jag betalade för den, tickar en aning men går annars bra! Så himla stora dessa bilar, E39 och E36:an är ju små i jämförelse, iaf kul att ha en sjua, femma och trea i familjen. Ska lägga upp bilder senare.... mvh don_salvatore87 | |
| Bara att gratulera! Sjuor är härliga, inget snack om saken. | |
|
Grattis Don! //Schnitzer |
|
|
Grattis till att drömmen om en E32 äntligen gått i uppfyllelse! :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Gratulerar. Var länge inne på en E32a när jag skulle köpa 80-talsåk men insåg att E30 passade mina bankörningsambitioner bättre. :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Extra roligt för Don för jag har sett honom göra väldigt många inlägg om just E32 och nu har han äntligen fått sig en. //Schnitzer |
|
|
Hehe tackar! Och nu till bilen, bilen är inte i nåt vidare skick utan rätt så sunkig, burklackad på vissa ställen, har varit inbrott i bilen så vissa kablar är klippta och bakfjädrarna är slut så bilen hänger, dock så har jag kvitton med sammanlagde 150000 kr som lagts på bilen sedan 2001, är dock förvånad att den kan vara så sunkig när man lagt så mkt pengar på den?..... ska iaf renovera den nu enligt detta schemat: 1.Inredning, fixa alla sladdar och rekonda 2.Utsidan, lacka om vissa delar, polera och fräscha upp 3.Motorn, massor av missljud som skall tas bort Skulle vara kul om någon i Lindome-Mölndals trakten kunde titta på den och ge ett utlåtande om t ex motorn... mvh don_salvatore87 |
|
|
Låter kul att du ska fixa iordning bilen. Kvitton på 150.000 kr var inte dåligt. Om du inte har servicebok på den så lär de kvittona väga upp en del. Lycka till med projektet! //Schnitzer |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Kvittona ljuger. Man lägger inte så mycket på en bil och får den att se sunkig ut sen eller låta den ha avklippta kabler o så sen 2001 endast. Sin sak om det varit från det att bilen föddes, men det var bara 4 år sen. För de pengarna får man den ju i utställningsskick. |
|
Grattis till bilen! Men är det 150 000 eller 15 000? Det är träff på fredag: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
15.000 kr låter mer troligt om det bara har varit i några år. //Schnitzer |
|
|
Faktiskt 150000kr och kvittona ljuger inte, min teori är att bilen var fin tills att inbrottet skedde, då repade nån delarna som idag är burklackade och klippte av sladdarna i mittkonsollen. mvh don_salvatore87 |
|
|
Vad exakt är det som är gjort för de där 150.000 kronorna då? Verkar helt otroligt att någon lägger ner (på den tiden) fyra-fem gånger bilens värde och sen fixar den som en 12-åring fixar sin cykel. Vi vill så klart se bilder på underverket! :) |
|
|
När får du körkortet Mr Don? Tråkigt att ha en sådan bil stående, men samtidigt en chans för fix! :) MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Ja, jag vill också se bilder på nyinköpet! //Schnitzer |
|
|
Tjena! Fyller 18 den 18:e November, har tvättat bilen idag så den ser mkt bättre ut nu, ska fixa bilder imorgon, Vet någon hur man polerar burklack? mvh don_salvatore87 |
|
|
Grattis till köpet !! Hoppas du får ordning på den. Jag köpte en 750ial-88 för nåra dar sen men växellådan växlar inte på driven treans växel ligger i hela tiden. Det e min andra 750. Undrar hur man lägger till vilken bil man äger på forumet jag vill att det skall stå att jag äger en 750 nån som vet?? Bmw Beemer |
|
|
bmw beemer: Klicka på "Ändra Användare", där så kan du skriva in vilka bilar du äger mvh don_salvatore87 |
|
|
ok tack Don Salvatore Bmw Beemer |
|
| verkar konstigt att kosta på 150 papp och sen inte ha helförsäkring på grejorna...med tanke på inbrottet :o | |
|
Morgan_: Där har du en poäng! Det tänkte jag inte på. Kan nog vara bra att kolla så att alla kvittona stämmer. Kolla vad som finns på kvittona och se hur detaljerna som är nya ser ut på bilen. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.