|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har köpt en dvd till min Bmw 525 men det fungerar inte riktigt som det ska för när jag startar motorn så viner det jag vet inte varifrån det kommer men det ökar när jag gasar mera. dessutom sprakar det i högtalarna direkt när jag startar den, annars fungerar den korrekt. Finns det någon el kunning eller dyligt ute här som kan hjälpa mig vet inte vad jag ska göra. Mvh/ Daniel | |
Robsarve |
Vad är det för typ av dvd och hur har du kopplat in den? tycker Erik |
|
Låter som om du dragit nån kabel nära en stark strömkälla alternativt så har du dålig jordning på nån kabel. Värt att kolla upp behöver inte vara det men kolla. MVH |
|
|
gissar att det är potentialfel på jorden, prova att flytta jordpunkten för att se om det blir bättre. Alternativt så köper Du ett störningsfilter (t.ex. det på biltema - Länk som Du kopplar in på lågnivå-ingången på slutsteget. Det tar bort störningarna men sänker även signalnivån något. |
|
|
Länken blev fel - nytt försök: Länk |
|
|
Jag vill tacka för alla svar. det är en motoriserad dvd som sitter i bilstereon Erik. Jag ska kolla upp det med jordningen. Tack igen. Danne |
|
Robsarve |
Du har antagligen ett jordpotentialfel. Det finns 10-20 olika möjligheter för detta att uppkomma, vad mer är inkopplat i systemet? tycker Erik |
|
Det är ett slutsteg med baslåda sen är allt orginal. Mvh/ Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.