AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.114

Slutpris 320 Ci -02

Hej!

Är lite intresserad av denna bilen: Länk

Ligger den i en rimlig prisnivå, anser ni? Om inte, vilket tycker ni vore ett rimligt slutpris vid köp utan inbyte?
Alldeles för dyr finns många som bara har gått ungefär hälften för 150".
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
För dyrt, dessutom ingen facelift på denna! (i o f, snyggare utan) men faceliften gör att den ser nyare ut!

------
Länk
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Den verkar bara ha komfortpaket. Har cupéerna blivit så billiga nu.
Player: bilen har sportstolar med. Det som inte framgår är om det är en 2.2:a med M54 motor eller den trötte 2 litersen på 150 hk.

Om det är en 2.2:a så kommer den säljas för det priset minus några procent.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det är en 2,2.

mattias h: Var finns de bilarna. Jag ser inga 320 Ci 2.2 -02 med sportstolar och 5000 mil på mätaren för 150.000, men jag kanske letar på fel ställe? Svensksålt är en förutsättning, då jag är ung och försäkringen blir en tillräckligt saftig post ändå..
Åsbrink,

på många ställen är priset det samma att försäkra en bil som sålts som ny i ett annat land som de som sålts i Sverige. Tror att det är ganska ovanligt med olika prissättning numera faktiskt.

simon_en: Okej, det kanske kan vara värt att titta på imorterade bilar då. Har inget emot importerat annars, har haft 535, 735, M5 och M3 som alla varit importerade. Tycker inte prisskillnaden är så stor, den största skillnaden är väl att de tyska bilarna är mer välutrustade..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Åsbrink//

Det är inte dyrare och försäkra en importerad-bil än en svensksåld. Enda skillnaden är att självrisken vid stöld är dyrare för en importbil!

------
Länk
Länk
Åsbrink: Sorry slarvläste länken trodde det var en sedan. Tycker ändå den är dyr du får en 330 sedan för dom pengarna.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grodan: tror inte att självrisken skiljer för import vs svensksåld eftersom det i regel är du som kund som bestämmer vad självrisken ska ligga på. Väljer man en lägre självrisk så kostar försäkringen mer och tvärtom. Vet inte om alla bolag har denna valmöjlighet men det finns ett par.

När det gäller importbilar så är det inte alla bolag som vill helförsäkra dessa (trafik måste dom erbjuda) och om du inte tidigare är kund så säger dom helt enkelt nej tack. Andra bolag säger ok om du uppfyller vissa villkor som startspärr, graverade rutor, etc.

___
//Ulf
ku
147
kuai
320CiM -04
Jag tycker att priset är för högt! Kolla Länk Jag har själv köpt en 320 CiM -03 för ett par veckor sedan som gått 1900 mil. Förutom M-sportpaket + Aerodyn.pkt II. var det även glastaklucka och Nokia dubbdäck 205:or. Nu är det ju inte privat så köper du utan byte så prutar dom nog minst 10-20 tusen, men den är fortfarande för dyr. Köp privat!!
kuai:
Vad du köpt för bil och vilken utr den hade är ju hyfsat ointressant så länge du inte anger priset
ku
147
kuai
320CiM -04
Rolex: Du om någon borde ju veta vad jag gett på ett ungefär!!
Länk
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
åsbrink

kolla själv med f-bolagen får du se när jag kollade så var det jäv stor skillnad på import och svenskt.
Sen är det ju så att en importerad bil är bra mycket kallare på marknaden än en svensksåld det är bara så.
kom ihåg det är alltid nån som har sett en billigare bil än den du tänker på.
desutom får du en garanti på bilen när du köper hos handlare det kan vara guld värt.

mvh
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
kuai

låt mig gissa 200" max 210
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.